AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
836

Vissa åtgärder på e38

me
3
menube625986
740 IA -98
Har gjort världens tabbe när jag köpte min importerade 740IA -98 utan att undersöka den närmare. Hade knappt använt den när jag upptäckte efter ett år att motorn hade var sprucken och blev därför tvungen att köpa en ny som kostade mig 40 000:-. Dessutom har bilen varit med om en krock.
Hur som helst vill jag åtgärda en del saker som inte fungerar såsom PDC, farthållare, plastskyddet under motorn/skärmarna, bensintanken är sprucken samt att avluftningsventilen måste bytas etc. etc.
Det är dyrt att anlita en aukt. BMW service, därför undrar jag om det finns någon eller vet någon i Stockholm som kan hjälpa mig med detta.

MK
Pröva Per Larsson bil o motorteknik i Huddinge, dom har både tillgång till begagnade delar och kunnandet för att fixa felen, till ett bättre pris och resultat än auktoriserade BMWverkstäder, självklart är det ännu billigare att fixa felen själv, men det är inte det lättaste alla gånger, tråkigt att höra om felen på din E38:a, hoppas du inte tröttnar på BMW, för att du råkade köpa ett sämre ex.

Mvh Stephan
me
3
menube625986
740 IA -98
Tack för tipset, Stephan. Det är en skön känsla att köra e38:an. Jag är bara arg på mig själv att jag var blåögt när jag köpte den. Jag vill göra i ordning den för att inte ha dålig samvete när jag en dag vill sälja den. Man vill ju sova gott på nätterna.

Har du själv låtit dem i raparera din bil ? Förmodar att du är nöjd med dem eftersom dem rekommenderas.

MVH
Enda verkstad i Sverige jag anlitar, det är dom eller BMW Tyskland som gäller för mig, har haft alla mina BMWbilar där, plockade ut min bruks540 från Perre i går, bytt stötdämpare fram, bakvagnsbussnigar, motorfästen, oljefilterbehållaren etc. Nu är den nästa lika bra som fin540:in;)

Mvh Stephan
me
3
menube625986
740 IA -98
Tack för dina råd, Stephan. Vet du om dem har lång väntetid?
MVH

MK
Visa användare
293
Hermander
325Ci Cab-01
Verkar inte vara allt för lång, Bokade oljeservice i förra vecka och skall dit på fredag.

Här har du adress och telefonnummer: Länk

/Fredrik
Perre har tydligen lite ont om folk förtillfället och att dem jobbar ganska hårt för att hinna med just nu. Var i alla fall intrycket jag fick när jag pratade med honom idag. Var där i förra veckan med min 740.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.