|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på att köpa en BMW E39 525iA touring 2002. Har tittat på en och var i stort sett färdig att slå till när jag upptäckte ROST på bakluckan. Familjen kör för tillfället två MB och vill byta till ett bra fabrikat utan rostproblem. Har läst en del på detta forum om att E39 serien har problem med rost på bakluckan (touring) vilket BMW tydligen åtgärdar utan väsen. Ni som har fått det åtgärdat - har ni fått garantier mot nya angrepp eller förväntar BMW sig att man själv skall betala "nästa" gång? Har modellen andra rostproblem som är kända och i så fall, vad? Finns det årgångar som är förskonade från angrepp? Finns det årgångar som är mer utsatta för rost än andra? Det var många frågor om det tråkiga ämnet ROST som tyvärr tycks ha kommit tillbaka efter 70-talets experimenterande med miljövänliga färger. Hoppas att någon av er har tid och lust att svara. Klas | |
|
Välkommen till forumet! Mitt tips är att du använder sökfunktionen och du kommer att hitta massor med värdefull information. Jag sökte på "rost AND e39" och hittade som exempel två intressanta länkar för dig. Det finns säkert ännu bättre. Länk Länk Nu tycker jag väl inte att du skall bli alltför avskrämd. MB har ju väsentligt mycket mer problem än BMW som trots allt ligger mycket bra till när det gäller rostskydd, se vidare på Länk. Bakluckan byter du på garantin men i övrigt skall det inte var några problem. Jo, under tanklocket förstås. Där sitter en skarv som är ganska så utsatt. |
|
|
Vilket skämt "Familjen kör för tillfället två MB och vill byta till ett bra fabrikat utan rostproblem" MB är så dålig att den är rostig innan första året har gått, det kanske bara gäller Spansktillverkade?! För en knappt 1år gammal Viano hade grava rostskador, enligt ViBilägare. Har inte hittat någon rost på min fars 4,5år gamla E39 Sedan, dock har den inte rullat i Sverige mer än en månad, BMW ligger bra till gällande rost även om det är beklämmande att bagageluckor/motorhuvar behöver bytas på bilar som bara är 2år gamla, dock kan jag säga som ägare till 2 tio år gamla, E34:or, det blir inte värre, trots att åren går, se bara upp med fågelbadet innanför tankluckan. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.