AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
782

Värdering av en BMW 318ti -1995

Go
119
Gorgonit
Alpina B10 4.6 -1999
Audi S4 - 2004
Nissan Micra Cab - 2006
Hej

Länk

Vad tycker ni om priset på denna bil och är det någon som har varit och kollat på bilen?

Jag börjar bli sugen på en 318ti som vinterbil...
Verkar som den är såld. Undra varför man inte bara tar bort annonsen istället för att skriva SÅLD i den.

Mvh Johan
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
JAg tycker att runt 50k borde man ju kunna få före en väl påkostad och fin Svsåld E36 318ti med vettiga mil och historik. Jag har själv en liknande som gått 10800mil med nyreppad ac och nya däck och den gissar jag är värd runt 50k.
Asken
Jag är nog inte riktigt lika optimistisk i min värdering när det gäller E36. Enligt mina erfarenheter är intresset för E36 i stort sett obefintligt numera jämfört med ett par år sedan, dessutom är just compacten under hård konkurrens från bl a Golf IV, Audi A3 Peugot 206 mm.
Visserligen har detta objekt riktigt låga mil och trevlig utrustning och detta gör den svårvärderad...har man is i magen och har tur med rätt spekulant så är kanske inte 50kkr en omöjlighet, fast jag tror nog snarare på ett realistiskt maxpris på runt 45kkr.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-)
em
538
emilsson
i4 M50 -22
Min mor fick 44k för sin 316ti -96 som hade gått 13.000 mil vår 3 månader sen. Det fanns en del rostfläckar och skivorna och beläggen behövde bytas. Så 50 är nog ingen omöjlighet.
em
538
emilsson
i4 M50 -22
....mil FÖR 3 månader sen. ....
Jag har ägt den bilen! Den är jättefin, och vad jag kan se har nuvarande ägare lagt ner en hel del på den i form av fälgar, vita blinkers mm. Går jättebra, rolig att köra. Mycket fin i lacken. Men hur vet han att den bara är handtvättad? Han har ju bara haft den i drygt två år. Och jag använde den på vintrarna och det gjorde även ägaren före mej.
Men, som sagt, en kanonbil som jag saknar...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.