|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet om de finns någon återförsäljare som säljer framfjädrar till e34 som sänker mer än 60mm? Eller är de utanför landets gränser man får leta då? | |
|
Här: Länk (sidan laddar in inom 10 sekunder ung.) ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
Ulke |
Hej! Tror att du får problem att hitta enbart fjädrar för en 75m sänkning, och detta är inget som ändå är att rekommendera. Nu är jag inte helt 100, men tror att detta skulle innebära att med originalhöjd på dämparna så kommer de i fullt utsträckt läge att generera att fjädrarna liggger lösa mellan infästningarna under och ovan.... Skall man sänka mycket och ändå ha en bil som fungerar bra på vägen och är säker så finns det inga genvägar.... Köp ett ställbart chassie (Gewindefahrwerke).... mvh Ulke |
|
Sportdämpare och 60mm sitter på nu fram,men vill ha ner den något mer...så jag ser inga problem med 75mm fram med sportdämpare.. Ställbart är på tok för dyrt just nu,går väl inte få tag på under 10.000? |
|
Ulke |
Haas Visst kan du få ett ställbart chassie under 10000:- inga problem... Hur låg skall du ha den? jag tycker det blev perfekt med 60/40 och ställbara KONI på min...kostade mig 6000:- och ligger som ett strykjärn på vägen samtidigt som den klarar brunnslock och liknande med utmärkt komfort. Det är just detta som skiljer bra dämpare/fjädrar mot de billigare... Ett exempel är den FK satsen som säljs för 3900:- här i trakten (:o), kostar mellan 1500 och 2000:- i andra regioner (inget billigt skit skriver man.....möjligheten att tjäna pengar förändrar människor...så är det bara).. FK satsen kan vid första körupplevelsen verka hyfsad, men prova köra över t.ex brunnslock med den, den hårda inställningen i kombination med en dålig dämpförmåga hos stötdämparen gör att man nästan studsar i sidled... Dämparen tröttnar sedan relativt snabbt och då blir det än värre.... ajja slutar här.. //Ulke |
|
Vill nog ha närmare 70mm fram i alla fall,för har 60mm på nu,tror ja..kan de va de? Länk borde va de... Men va är dom du har ställbara i mellan för höjder? |
|
Ulke |
De är justerbara mellan 40-90mm på framsaxeln och 20-70mm på bakaxeln samt justerbar rebound på dämparna..... mvh Ulke |
|
Låter ju helt perfekt!! Vilka fjädrar rekomenderas till sånna då? |
|
Ulke |
Sitter fjädrar på dem, dubbla uppsättningar som justeras in efter behag..... mvh Ulke |
|
ahh! klart de sitter fjädrar på dom,va ute å cykla lite :) Men va är de för fjädrar som sitter på,kan inte vara speciellt stora eftersom de ska gå att komma ner till 90mm. Men de låter helt klart köpvärt! Inköpsställe? |
|
Ulke |
Det sitter dubbla fjädrar på dem, en grövre och en lite tunnare. Den tunnare av dem går mycket längre ned än på en vanlig dämpare/fjäderben och ligger precis runt stötdämparen, därav kan man justera upp till 90mm.... Inköpsställe i Sverige Pris 8400:- Länk Inköp i t.ex Ebay Tyskland 4000:- Länk Dessa satser är också av märket FK, men det är en av deras finare modeller med riktiga dämpare och kvalitet.... Länk Var inte orolig för att handla över Ebay från ex-vis tyskland, det enda som tillkommer är frakten och den är ett par hundralappar max.....skulle du fundera över något och känner att du inte riktigt behärskar tyska språket, så bara maila mig på ulke33@hotmail.com Sedan finns det ju andra modeller, både billigare och betydligt dyrare, men jag tror att dessa kunde vara ett alternativ för dig....de hamnar ju helt rätt i pris och håller ändå en hög kvalitet... mvh Ulke |
Ulke |
Glömde bort att säga att just dessa sänker mellan 30-70mm både fram o bak mvh Ulke Länk |
|
Låter helt klart intressant..speciellt från ebay. Måste ha ett par nya dämpare inom kort,har börjat läcka :) Men tack så mycket för hjälpen ulke! Min tyska är ju inte allt för bra,så tar gärna ev hjälp av dig om de skulle bli ett köp från tyskland om de är lungt för dig... |
|
Ulke |
Alles klar..inga problem.. //Ulke |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.