AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.692

Renovering av vanos M5 E39

Köpte en M5 för ett par månader sedan, och är hittils mycket nöjd med prestanda och skick på bilen, men vanosen är inte bytt (Den har gått 14700) och efter en del läsning här så blir man ju livrädd för evntuellt trubbel med den.

Går det att reparera en vanos istället för att byta ut den, och isåfall vad brukar det vara som går sönder i den, och min bil har ett retligt skönhetsfel, den "tickar" ett par sekunder när den kallstartas - går detta att få bort på något sätt, retar mig på detta nåt otroligt!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Enligt BMW så är det inget att oroa sig för utan fullt normalt på en icke efterkonverterad att den rasslar när den startas, beror på att oljan rinner tillbaka ur vanoshydraliken, ett rent skönhetsfel, de som klagade kunde få en tryckackumaulator ventil och elpump eftermonterad i begynnelsen på "garantin".

///MVH Hasso
Länk
Hasso: Tack för ett snabbt svar! Tror du det är svårt att själv montera en tryckackumaulator ventil och elpump och vad kan det kosta mellan tummen och pekfingret?
mad_metzger: Är det enda felet på vanosen att den tickar i början?

/// mstrutsen
Buspelle
Som hasso säger så finns det ingen anledning att oro sig. Det är ytterst sällsynt att vanosen havererar, utan det är som sagt mer av ett skönhetsfel.
mstrutsen: ja, den går mycket bra så jag tror inte det är något fel på den...

Buspelle: Jag vet att det är ett skönhetsfel men det är oerhört störande och om det inte går på allt för många lappar kan det vara värt att åtgärda det...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.