AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.326

nästa 7:a

När är det dags för nästa 7-serie...den nuvarande har väl inte mycket tid kvar
Den har ju bara varit i produktion i 4 år. E-38:an tillverkades ju under 6 år och E32:an i 7 år. Så den nuvarande måste nog ha ett par år till kvar.

Der schönste Wagen von allem
2008/2009 har jag hört att det är dags för nästa generation. Kommer att heta F10 eller om det var F100.

//Chrille
Baader-Meinhof Wagen; Vet inte hur du räknar men, jag får det till 7,5 år för både E38 och E32, hösten 1986-början av 1994 för E32, och början av 1994 till sensommaren 2001 för E38, men tror precis som du att E65/E66/E67 får vara kvar ytterligare ett tag ca 3år, kanske, i jämförelse med konkurrenterna, MB S-Klass, W126 hösten 1979-1991, W140 årskiftet 1990-91 till hösten 1998, W220 hösten 1998 till hösten 2005, Audi A8 D2 våren 1994 till sensommaren 2002, så ligger BMW rätt nära i livslängd.

Mvh Stephan
Länk

I den här tråden finns mer info om nya modellkoderna. Nästa generation BMW-bilar kommer att få modellkoder som börjar på "F". Nya 7-serien -08 kommer att heta F01...rättar mig själv..

//Chrille
be
361
benke_berguv
I3s- 18
Mitsubishi Outlander PHEV
Jag har pratat med en person med insyn i bmw:s framtida produktion. Kollade på en del material som fanns på hans avdelning. De är involverade i delarr av utveckling av e92, e93, och e88. Den sistnämda är tydligen den kommande 7-serien. Den kanske byter namn till presentationen av den, men nu så kallas den e88.

ha de/benke-med e21 abstinens
Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Tror jag sett 5 E65 sen de kom ut och tycker gott de kan fortsätta med den ett par år till innan de byter till ännu hiskeligare modell...
säljer e65:an bra eller ?
E65/66 säljer mycket bra, och det har den gjort under hela sin livslängd. Nordamerika och Japan är de viktigaste marknaderna och där har E65/66:an en stark marknadsposition i sitt segment. Även i Europa säljer modellen bra. Totalt sett säljer E65/66 bättre än föregångaren E38 någonsin gjorde.

I Sverige har det väl däremot inte gått så bra, men här säljer inte bilar i den klassen så värst mycket. Här verkar folk med stålar hellre köpa en sportbil eller en stor SUV.

//Chrille
Fa
217
Fartglad
BMW M5 2002
bmw_chrille: så måste berömma din kunskap..du har banne mig svar på allt! Suveränt!
Detta var inget vettigt inlägg...men men...ha det gott!
@Fartglad:

Saxat från Länk :

"Since its global launch in 2001, the 7 Series has experienced steady sales growth. With sales of almost 160,000 worldwide, the fourth generation is the most successful BMW luxury car to date. In the German market, the 7 Series is the market leader in the luxury segment and the car has also shown significant growth in the developing sales markets of Asia, Middle East, Eastern Europe, Oceania and Africa. It truly is a global car."

Vet ej var man hittar försäljningsstatistik för utländska marknaden. Siffror för särskilt USA, Japan och Tyskland skulle vara intressant att se. Någon annan kanske kan bidra med det? Men jag har nyligen läst, på annat håll, ungefär vad jag skrev i mitt ovanstående inlägg.

7-serien går bra i både Europa, Asien och Nordamerika. I Tyskland säljer modellen bäst i sitt segment.

//Mvh Chrille

skulle va intressant och se hur många det har tillverkats...
Fa
217
Fartglad
BMW M5 2002
bmw_chrille: Jag förstår att du får din kunskap från olika sidor osv..men det är imponerande att du ändå läser såpass mkt..och kan en hel del. Du är en utav de få, som alltid har bra svar på allas frågor, utan en massa åsikter osv.

Jag menade att mitt inlägg inte va så vettigt..och syftade inte på ditt. Hoppas du ej missuppfattade mig.
Ha det bäst...
Fartglad:

Hehe tackar, jag kan nog kalla mig själv för "BMW-nörd"... :)
Sorry att jag missuppfattade dig...

Harebra du med!
någon som fått nån mer fakta om när nya sjuan kommer...borde ju vara nångång under nästa år..vore trevlit me lite bidler :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.