|
|
|
|---|---|
| Är det någon som vet vad det skulle kosta att eftermontera ett bmw original larm kontra eftermarknads larm i min bil samt ev för och nackdelar. | |
|
Ca 4000:- ( inkl. moms) för Cargard T70 monterart och klart i bil ( exkl. ev GSP och GSM moduler mm) Defa ligger i samma prisläge Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ett Carguard T70 är ett larm som funkar bra på E39 och det brukar kunna vara bra priserbjudanden hos BRL till exempel då och då. Defa har säkert någon variant också som funkar utmärkt dessa två är väl de ledande på billarm sedan länge. Ett originallarm har jag för mig blir jäkligt dyrt att efterinstallera rätta mig om jag har fel. ///MVH Hasso Länk |
| Tack för svaren! | |
|
När jag frågade på Theanders i Lund så sa dom att det minst kostade 25' att eftermontera ett originallarm på en E39. Vet inte vilket försäkringsbolag du har men har du t ex Originalförsäkring så har dom ett samarbete med Länk som gör att du kan få CarGard T70C monterat för 3495kr eller ett DEFA 400G för 3295kr. Ska själv få ett T70C monterat i veckan. ___ //Ulf |
|
| Jag har Originalförsäkring så det kanske är ett bra alternativ , skall kolla in det. | |
| Gsm modulen till T70C vore fint men 3500kr extra va lite väl dyrt. | |
|
Att eftermontera orginallarmet kostade mig runt 12k på min förra E39 528iT. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
Tyckte också att 25'+ lät mycket men det var väl något han drog till med för att avskräcka mig även om jag inte förstår vitsen med det. 12' hade jag ändå inte betalt då jag i första hand vill ha något som blinkar och avskräcker en del av "packet". ___ //Ulf |
|
|
Länk har vissa klaar likheter med Defas diod utmärkt för 10 000:- bilar.... Håller Pundare och snorisar bort och proffsen ratar bilen ändå... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
CarGard T70C kan rekommenderas. Ägs sedan en tid av DEFA men förhoppningsvis lever larm och utrustningar kvar separat ännu. Förvånar lite att BMW kan ta så bra betalt för viss utrustning. Larm i t.ex E39 (som redan liksom alla andra efter -97 har startspärr) innebär ju inte så mycket hårdvara, det mesta sitter väl redan i GM. Möjligen larmsirén med inbyggd backup och sedan omprogrammering osv. Sirénen är visserligen en av de häftigaste jag hört men mer än en femhundring kan den knappast kosta. FP |
|
| Skall nog satsa på T70C med gsm modul ändå så jag får sms direkt när larmet går och kan köra friendfinder. | |
|
Fick larm monterat i dag och det blev ett DEFA 400 istället för CarGard T70C. Anledningen var att det hade bättre sensorer för glaskross, separat siren samt var något billigare. Det enda jag kan anmärka på är att man måste låsa upp bilen för att larmet ska avaktiveras. Trycker man på knappen på nyckeln som är för bagageluckan (som jag använder en del eftersom jag har automatisk bakluckeöppning) så öppnas luckan och då larmet är aktiverat så börjar det givetvis tuta. Ska kolla med montören om det är något som går att programmera om. ___ //Ulf |
|
|
Programmer: mail Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.