|
|
|
|---|---|
Daniel79 |
Tjena! Jag undrar om det går att byta ut takluckan jag har nu till en med tiltfunktion? har en e36 325 92 coupé. |
|
Säkert att du inte har tiltfunktion? Jag kan, genom att trycka på ena sidan av "öppningsknappen" köra bak luckan så att det blir helt öppet uppåt. Trycker du däremot i framkant av luck-knappen så tiltar luckan. (Om du med tilt menar att den reser sig i bakkant. Bildar en "takvinge" =) /Koffe |
|
Daniel79 |
nej denhär går bara att öppna bakåt. det ser man ju innifrån också den är inte delad. |
|
Luckan med tilt på E36 är inte delad!! /H |
|
|
hmm.. konstigt.. jag trodde att alla takluckor gick att öppna åt båda hållen.. jaja ack så fel man hade då King of the road |
|
|
Har hört att det ofta är strul med luckorna. Min stannar halvvägs öppen (bakåt), sedan får jag släppa och trycka igen för att den ska gå hela vägen bak.. Det är tydligen nåt kugg som hoppar över i luck- styrningen. Kan vara samma fel på din fast i "uppåtläget". Prova att trycka flera gånger framåt på knppen. |
|
Daniel79 |
Ok ska prova det! tack för svaren! |
| Jag har haft samma problem som gooze1. Det löste jag genom att stanna luckan i stängt läge, skruva lös motorn och den lilla vinkelväxeln, hålla dessa i handen och köra med bakåt knappen tills motorn stannar. Montera sedan tillbaks motorn och allt ska fungera, blir det inte bra så uprepa tillse det blir det, förr eller senare hamnar motorn i rätt läge. Det här kan också vara problemet med Daniels bil. Alternativ kan det ha blivit nåt fel på tiltstagen i bakkant på luckan. | |
|
Man ska passa sig för att försöka tilta upp luckan mer efter den har stannat av sig självt. Jag testade att tilta luckan mer efter den stannat. Small till och hela luckan ramlade ner =( den dess har jag inte kunnat tilta luckan. Nån som vet vad som kan ha hänt? Vad kan det kosta att fixa till? Mycket arbete? Ps alla funktioner utom tilt fungerar. |
|
|
OK, det har med smallen i talkuckan... hade samma problem pa en tidigare BMW, och det ar sa att om du lyfter upp takluckan i tiltposition kan du se att sparen har gatt sonder, sa for dig att byta detta kommer att kosat ca enligt BMW Group Sweden 12 lax. japp, det svider, jag fick sjalv lida nar jag testade granser med min talkucka... hehe, Good luck, jag skulle spana in pa skroten eller liknande, det ar bara ralsen som du behover! MVH, ///M...Mmmmmmmm |
|
|
"Min stannar halvvägs öppen (bakåt), sedan får jag släppa och trycka igen för att den ska gå hela vägen bak.." Om den stannar halvvägs är det ju fel, men den SKA faktiskt stanna ca 10 cm från bakersta läget. Orsaken är nåt i stil med att turbulensen i kupen blir mycket värre om man öppnar hela vägen.. /Johannes |
|
|
om du inte löser problemet.. så är det inte lönt att Byta ut Själva luckan ... bara fästena .. det går att beställa nya fästen för 400:- på närmaste bmw firma!... eller bygga själv.. det har jag gjort .. så går den högre upp!... lite tuffare!... den kuggen som hoppas över är bara att byta .. brukar bli så på imorprt bilar! INFERNO |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.