|
|
|
|---|---|
|
Vad skall man ge/rätt pris för en M3 01-03 sv.såld ca 5000 mil...? Hur står det sig i värde...? | |
| Kanske någon som nyligen köpt ? | |
|
Här har du en -03 med SMG2 kring 5000 mil. Länk Tycker jag verkar bra pris, i synnerhet om det skulle vara en svensksåld. ///Foppa |
|
|
foppa: Den bilen har disskuterats tidigre då bilden/bilen har gula blinkers.....kan vara en bild på en likvärdig?? Dock har den inte hel skinn vilket jag anser vara ett måste i mina ögon i all fall. Lite fel stavat i annonsen annars hufsat pris men det finns flera andra bra objekt ute till salu. |
|
|
Finns tyvärr inga BMW som håller priserna över någon längre tid. Bara att gilla läget, och handla när Attrraktionen = Köplusten & Pengatillgången. 25 - 35% värde av nypriset efter 7-8 år är vad som gäller. Se tidigare M3-or..15% av nyvärdet idag... |
|
|
Skulle vilja påstå att m3e46 har stått sig ganska skapligt för att vara en M-bil. 01:orna har dessutom haft sin största värdeminskning nu när priserna börjar närma sig en tredjedel av nypriset i vissa fall. Jämför med tex M5e39-01 som står betydligt lägre än M3:an trots sitt högre pris som ny. De exakta nypriserna -01 kan jag tyvärr inte men nån annan kan säkert komplettera. |
|
|
BjörnbB. Självklart är det ingen generell och självskriven lag att alla BMW tappar med samma %-sats. Men det torde vara ett problem för BMW AG då få köpare vill se sina bilar kosta 100:- i värdeminskning per mil då de dyrare bilarna och specialmodellerna. |
|
|
Mullret, visst är det så. Jag är ganska snål och som jag känner nu skulle jag aldrig köpa en BMW som är nyare än 3år pga den stora värdeminskningen. Skulle nog kunna tänka mig att köpa en ganska tidig men välvårdad M3e46 när dom närmar sig 220-230'. Tar väl nåt år eller två till. Då kan jag tänka mig att värdeminskningen är runt 20' per år och det skulle jag nog leva med. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.