|
|
|
|---|---|
|
Länk import 2002, 1 ägare, pris? (står på samma firma som min) Micke K. Länk | |
|
Ser fin ut. Smakfull. Men jag tror inte de är värde de pengarna. 120, max. För lite över 150 är det ju inga problem att hitta en 330, som ju faktiskt adderar en ny dimension till vad en en icke M-sexa kan leverera. Jag köpte en sv. såld 328 -98 med bra dokumentation och 14" mil för 100 jämnt igår, förmodligen skulle jag inte betalt det ens, men vem fan orkar tjafsa i all evighet om pris. Min bil saknar skinn och är i behov av lite rekond dock. |
|
|
Har en polare som kanske ska sälja sin 328 -2000 för mindre pengar.. Den är bra mycket finare än denna men har gått 15-16 tusen mil. Annars är det, rött helskinn, harmankardon system m cd vxl, shortshift m knopp och en massa mer roliga detaljer i coupén. AC snitzer slutrör, 18" fälgar (mångekrade kanonfina), Ny baklucka, huv och framdörrar har han nyss bytt på garantin därav svensksåld såklart. mörkblå. Vita blinkers runt om. Ja bilen drar blickar till sig iaf... Nya bussningar runt om och nya ventilerade och slitsade bromsskivor fram med greestuff belägg. mm mm... Den är snart för försäljning iaf.. /Daniel |
|
|
Tja Ser jättefin ut. Jag skulle inte heller gå efter dem billigaste exemplarena. Det finns inga KAP när man köper bil, det finns alltid anledning varför en billig bil är billig o en dyr - dyr. |
|
|
Mocke-> Det där stämmer inte riktigt tycker jag. Många, många som ska sälja sina BMW övervärderar dem grovt. Man får inte vad man betalar för i de fallen. Sen finns det fina vagnar som säljes av ickeentusiaster som fått dåligt inbytespris och gör ett försök att sälja privat för några kronor över det. Där kan man göra bra affärer. Likaså om man kan avstå från viss xtrautrustning som gör bilen mer svårsåld. Men visst ligger det något i den gamla "klyschan", för det mesta finns det ju ett skäl till att en bil är billig/dyr. Men en 328, import, från -99 tror jag inte betingar 150". Även om den är fin. |
|
|
Kanske inte 150 men inte mycket under det heller. |
|
|
Just nu finns det en "hos en Tysk BMWhandlare" modellår 1999 Orientblå 328i, med xenon, klimaautomatik, DSC "köp inte en utan, tänk på frugan", sportstolar, elgardin, glastaklucka, pdc etc., med 7749mil för €10950, 1äg, då är 150tkr mycket, för dom pengarna får man en 330i från Tysk BMWhandlare, så skippa denna om du inte får ner priset rejält. Mvh Stephan |
|
|
Exakt Stephan. När en 330i går att få för 160 i bra skick hos en aukt. handlare kan man inte betala varken 140 eller 150 för 328:an. 330 kommer att stå sig bättre i 2:a hand om inte bensinpriset fullständigt eskalerar, och är alltid värd en del mer pga sin kraftfulla motor. Men det finns ju alltid extrema exemplar i praktiskt taget nyskick som självklart är värda lite mer, men hur vanliga är de!? |
|
|
Håller med föregående talare; alldeles för dyr. Det verkar som om säljaren tror att det är en maskerad Alpina han säljer... ;) Mvh |
|
|
Alltså när ni talar om priser på bilararna så tar ni bara billigaste exemplarena. 330i rör sig prismässigt från 160 -210K, likadnat för en 328 kan du ge 100papp(skulle alldrig falla mig i utan varenda kvitto på service o besiktning) upp till 180 såg jag en på blocket häromdan. Jag betalar hellre 20% över dem billigaste exemparena än åker runt o tror att jag gjort en bra deal på en tveksam (utan kvitton som styrker service boken) bil. På tal om aukoriserade verkstäder så kan jag bara nämna att polaren köpte en 328 o betalade överpris just för att vara på den säkra sidan (ville ha garnati på bilen). Det visade sig sedan att bilen var nerskruvad så inne åt helvete. Kunde man aldrig se med blotta ögat. Bilen hade "all göra en blind utrustning". Så det där med fin utrustning o Auk.Verk. bryr jag med inte om ett dugg. Det ska vara kvitton med service bok o minst flera års ägande av säljaren så han vet vad han äger. Då betalar jag gärna extra pengar. |
|
|
Mocke; Nja jag tar billigaste från auktoriserad Tysk BMWhandlare, med vettig utrustning, så kallade vimpelhandlare har garanterat ännu billigare exemplar, men sådana rekommenderar jag inte, men varför ska jag betala mer för en bil i Sverige som är importerad, köpa den privat, när jag får en billigare från märkeshandlare i Tyskland, dessutom med största säkerhet även garanti som gäller här, det är ju bara dumt att köpa den i Sverige, enda anledning är att jag absolut vill ha bilen i det utförandet, sånt kostar extra. Mvh Stephan |
|
BMW_M3 |
den var ju alldedes för dyyyyyrr. 4 dörrars brukar ju va billigare också, jag tycker du ska satsa på en 330. o inte 328 |
|
Mitt inlägg i debatten är väl att jag nyligen inhandlade en 328-99 för 10500 euro i tyskland. Jag har inte funnit någon anledning att vara missnöjd med bilen, seriös säljare, full service-bok, och dom skavanker som finns på bilen påtalades innan (mindre repor i lack, problem med tackluckan etc). Utrustningsnivån var dock mindre på min, saknar multiratt, navigator och parkeringshjälp... Fast det är skinn och automatisk AC, hifi-paket, och en alldeles alldeles underbar motor :) Multiratt ska dock monteras snart (se annan tråd :) ). Det är såpass enkelt och kostar såpass lite om man köper en begagnad ratt, och det förhöjer komforten (och i viss mån värdet) en hel del. Tackluckan var dessutom bara att köra en reset på så funkade den... :) Så med detta i bakhuvet... Så tycker jag det är för dyrt. 120 eller kanske upp till 130, inte mer. Nån har ju gjort besväret och hämtat den i tyskland och reggat och så, så lite mer än vad den kostar i tyskland tycker jag den är värd iaf. Kostar ju en 7-9000:- att hämta, registrera och betala skrotavgift, och sen var den ju bättre utrustad än min. |
|
|
Intressant ämne detta. Jag tycker detta är fina bilar, är de i fint skicjk borde de kosta 150, problemet är att ingen betalar det! I en annan tråd här försöker en kille få hjälp att sälja sin 325 -01, sv. såld och ser skitfin ut. Han begär 129". Och medger prut eller byte i annonsen. Ingen ringer. Jag tror inte någon ringer på 328:orna för 180 heller. Den bistra sanningen är nog att marknadspriset för en 98-99 ligger emllan 85 och 115 beroende på utrustning. Men hey, jag yttrar bara en åsikt, kanske har jag fel. Med tanke på att jag själv är på väg att plocka upp 100 för en 328 -98 som varken är pedantskött, lågmilad eller fullrustad hade jag gärna sett att den är värd betydligt mer, men sanningen är den att han tog budet direkt, från början var priset 119, det var i juni. Service på aukt. verkstad med kvitton, samma ägare sista 10" milen. Han hade säkert sålt för 95 med, firmorna gav tydligen skambud som inbytespengar. Återstår så klart att se om bilen håller vad den lovar (frisk och tight i drivlina och chassi). Patrik |
|
|
Jag låter mig inte skrämmas av lågpris bilarana som importeras av tvivelaktiga firmor eller privat personer som har ett enda endamål, och det är att tjäna pengar. Dem ska inte (enligt mig) styra marknaden, skulle alldrig falla mig i att sälja min bil för runt 100 papp. Hellre behåller jag den flera år till o säljer den som långmilare, men då har jag åtminstånde fått valuta för pengarna ( gjort en massa mil ). Som svar på frågan vad man tyckte om denna bil, så säger jag, att jag inte skulle vara rädd att köpa den. PS: Du nämde att du inte trodde att någon ringde på 328-or som kostar 180. Jag tror att det är fler som ringer på en sådan bil även att dem inte köper den, än på en för 90 där det står säljes pga. ändrade familje förhållade eller dylikt. Av en enda anledning, och det är att människa är helt enkelt nyfiken o stirrar sig blind på dyra-bra saker. |
|
|
Du har rätt i att det är bättre att ge f*n i marknaden och köra sin bil om den inte betingar det folk är beredda att betala, men då är det likväl sant att man inte kan sälja 328:or från -99 för 150". Det stämmer säkert att många drömmare ringer på de dyra bilarna, men det är ju irrelevant, frågan är vad de säljs för. Runt 100 om du frågar mig. På min bil var det tydligen si sådär 3-4 personer som ringt, de alla med märkliga bytesförslag. Plasma-tv för 50" i inbyte var ett exempel. Det är helt enkelt svårt att få någon som faktiskt har över 100 000 kr kontant att betala det för en bil från 90-talet. Men jag håller med dig på en punkt, dessa bilar betingar högre pris än marknaden erbjuder, folk är så inkörda på att BMW=dyrt ägande att de hellre köper bilar som de uppfattar vara trygga köp. Rikt folk köper ny/nästan ny BMW. Patrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.