AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.789

Gnisslande fjädring?

fa
249
faktor
BMW 750iA -97
Hej alla experter,

Jag har märkt att när jag kör långsamt och fjädringen arbetar över en trotoar tex, så gnisslar fjädringen.
Finns det några smörjpunkter eller måste man börja byta bussningar någonstans?
Det är inget stort problem, men man skäms lite........
Har exakt samma problem, i mitt fall är det vänster bak... dock är jag osäker på om det verkligen är fjädringen eller om det kan vara själva stötdämparen?

Jag kan framkalla ljudet genom att gunga på bakvagnen vid stillastående till och med!

/Marcus
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Min 735i -87 lider av samma problem när det är kallt ute, klart störande. Förhoppningsvis slipper jag det nu efter bytet av fjädrar och dämpare bak, vi får se när det blir kallt ute igen.

//Magnus

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
På E39 som verkar vara rätt lika E38 i bakvagnen så är det nästan uteslutande bussning nr 2 på länken som ger sådant gnissel.
Länk

///MVH Hasso
Länk
Den bussning som som hasso "pekar" på har just bytts på min 740 och efter det så försvann det ovanbeskrivna ljudet från min bakvagn iaf.
Är det något som är möjligt att göra själv eller är det in på bmw-lyftar som gäller för att byta ovan nämnda bussning?
Det är nog lite små jobbigt att byta själv tror jag. Måste pressas ut och sedan pressa in den nya på plats. Jag ville iaf inte försöka göra det själv, inte lika lätt som att bara byta ett stag eller dylikt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.