|
|
|
|---|---|
|
Är nybliven, lycklig, ägare till en Z3 2,8 -97. Bilen var utrustad med en radio Alpine med kassett-spelare samt en 12-skivors CD-växlare i bagaget. På radion finns 6 knappar för att välja CD 1 - 6 men jag förstår inte hur jag skall välja CD 7 - 12. Vid löpande uppspelning fortsätter den med 7 - 12 efter skiva 6 men att välja manuellt t.ex skiva 8 lyckas jag inte med. Kanske någon på forumet har en liknande radio/växlare som kan tipsa mig. Har lusläst bruksanvisningen men hittar inte svaret där för jag utgår ifrån att man måste kunna välja vilken skiva som helst. Anders | |
|
Hej. På radion kan du förmodligen lagra upp till 12(?) radiokanaler? Du lagrar alltså kanalerna på knapp 1-6 sedan trycker du in en knapp (minns inte vad den heter) och använder samma knappar (1-6) för att lagra kanal 7-12. Prova om du kan nå cd-skiva 7-12 på samma sätt. 7 Jonatan BMW - För att det känns rätt! |
|
|
Hej Jonatan Tack för tips men jag fick inte det att funka, men när jag höll på med att försöka hittade jag en annan knapp som ändrade ett stort D (står för disk) till ett litet d och sedan var det bara att välja 7 - 12 på sifferknapparna. Märkligt är att detta står det inte ett ord om i bruksanvisningen. Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.