AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
782

Framsystem e34

Sl
6
Slacker
525iA -92
Hej.

Tänkte bara höra vad ni kan rekomendra för framsystem max 5000kr till E34.

3vägs eller 2vägs. Om 2vägs varför ?

Slacker
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Signaturen Robsarve är mycket kunnig, sök på honom.

Mvh
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Länk Länk Länk
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
I min förra E34 hade jag DLS UP36 med 6.5" i original position med bafflar i mdf,2.5"mellan register i original hålen på brädan och diskanterna på vindrute balkarna.Det var jag nöjd med iallefall.
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Igentligen så bör du lyssna på olika framsystem innan du väljer, för det skiljer mkt mellan olika märken, och passar således olika öron. Men alla har inte den möjligheten.

Mitt tips för 5000:- är Dls Iridium 6.2, har aldrig hört dem, men har man ingen möjlighet att lyssna på olika system, så kan detta kit vara bra att testa. Dock måste man bygga om kickpanelerna lite lätt.
Länk

Själv kör jag med Macrom, och de låter väldigt bra i mina öron. Länkade till 5.25kittet som passar rakt in i dina kickar, de finns även i 6.5".
Länk

Båda kitten är 2vägs, varför? Ljudet är lite lättare att få till då.

//Simon
su
197
supernallen
745i -02
750iA -92
Hewi..

Har själv precis köpt ett up36 kit... Vad jag förstått så ska basen ha en låda på mellan 8 och 12 liter.... Antar att det är för att spela fullrange. Men om du hade dina i kickpanelen så skulle jag vilja veta hur du moddade dem och hur ungefär var du delade dem uppåt. Har inte börjat kolla på det här än men jag har ett par 6.5 tum där nu o helt klart e lådan för liten för dem.

Skiten ska sitta i en 750 -92

mvh joakim

He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
supernallen: Jag skruvade helt enkelt på en mdf skiva utanpå kickpanelen med hål för 6.5":are och tog upp hålet i original panelen sen stoppade jag i lite ull bara innanför.Kolla hos backe han har lite färdiga sånna paneler iallefall till E34.Jag lät den spela från ca 60hz och upp till original delningen(ca 450hz) om jag minns rätt.Låd angivelsen för basen är nog för basregister men det är inte absolut nödvändigt att montera i låda.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.