|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, tänkte dra en liten story här samtidigt som man kanske får lite hjälp på traven. Har en m3-96 Limooch den går utomordenligt bra men jag märker att den går lite oroligt vid kallstarter, går jämnt på tomgång(en aning vibb i vagnen känner man)åker man iväg olägger sig på ett varv på ca 1600rmpså villhan rycka lite. Minskar man varvet dito ökar så går han fint. Sedan efter någon minut när han blir en aning varmare så är allt som bortblåst, går som en drömm. Har prövat med en svart STP i soppan, finns ju en som är ännu vassare att hälla i men har inte prövat. Har läst lite om luftflödes mätare här så jag tog mod och skruvade loss den och passade på att göra rent lite detaljer som måste skruvas bort. Jag använde kemisk ren bensin på toppsenoch pillade på det lilla blecket som är slitsat till 3 småbleck "KNÄPP" tror ni inte på fasen att jag hade av ett bleck.....OHHHHHHH....ringde Aros Auto i Västerås och hörde vad en ny kosta......3670:- ok trodde den skulle va dyrare men jag kollade upp lite mera ställen så jag ringde Bildelsimporten i Uppsala han kunde ta hem en för 3000:- men då hade jag redan fixa en för 2600:-. Montera den nya med rent KN filter och pröva men felet består, någon som vet nått annat som är värt att jag kollar upp ? Tacksam för svar / Reine | |
| låter som nått på insugssidan. på 5serien brukar d vara insugsmembranet | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.