|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
BMW_M3 |
Kom presis hem efter att ha rejcat lite mot en volvo v40 t4, fick bra med pisk måste jag erkänna. jag startade bättre än han men ändå ingen chans. jag fråga föraren hur många hk den hade då sa han 200. 200 sa jag va fan då hör vi igen men fortfarande ingen chans. min första tanke va dags o sälja bilen. o riktigt sur va jag. men visade det inte för volvon. nu satte jag mej på datan och kolla på blocket då skriver jag volvo v40t4 till salu. jo vad ser jag då den är till salu o den hade 300hk ca. varför tror ni inte han sa det. för från rullande hängde jag med en bra bit på han ändå. men varför ljuga. hur som helst ska behålla bilen. hehehehe. GRABBAR kanske inte skriver på nåt underhållande sätt men var bara tvungen o skriva av mej lite till bmw gabbarna. ha det bra o ha en trevlig kväll. |
|
Han ville väl antagligen inte erkänna att han trimmat bilen... sån mupp!!1 haha =) |
|
|
Hahaha han ville väl gardera sig mot att om han förlorade kunde han skyllt på hästkrafterna ;). DTM system och rak 6a ;) |
|
| Länk till annonsen på blocket? | |
BMW_M3 |
Länk. kan tyvär inte gör så det står länk kanske nån kan förklara . men kopier denna. det e den bilen |
BMW_M3 |
aha de blev så de står länk bra. heheh trodde de va nåt annat man ska göra |
|
Visst är det enkelt när man vet?.. =) Bilar med turbo är ju så tacksamma att trimma, men att lägga 140.000:- i trim på en V40 T4, ja då borde man spärras in... Mvh |
|
|
Kostar det 140.000:- för att få upp den i nästan 300hk tillsammans med bromsar och väghållning? Skulle gärna vilja se kvitto på det. Håller med "rob_t_j72" , man borde fan spärras in för misshandel av bil. MVH |
|
BMW_M3 |
men de va fult av han o ljuga så heheh. jag tänkte hur kan han ha 200hk o vara snabbare än min den e ju nogåt tyngre än min 328. men men nu ser man han hade 300hk. det enda jag har är sportfilter o avgas men de kan inte ge mer än 10hk eller hur |
| Han kanske hade återställt den till orginalskick och ljög inte alls, tänk på det istället ;) | |
Gemini__ |
Vilken hastighet körde ni ifrån vid rullande start? Uppe i motorvägsfart är X40:s med runt 300hk inte att leka med. Körde mot en nu i veckan från ca 100km/h (den har 300hk/420Nm). Jämnt till en början sedan började S40:n dra ifrån, inte med mycket men ändå. Över 200km/h började M5:an komma ifatt igen. //Thomas |
|
Hur var det det brukar låta på folk här på Autopower....? Brukar det inte heta att folk här inne inte tycker om att andra kallar BMW-ägare för negativa saker? Eller att folk bara kallar BMW-ägare och BMW för negativa saker för att de är avundsjuka...? Och att BMW-ägare minsann inte håller på med att kalla andra bilägare eller bilar för negativa saker? Tyckte det stod nåt om att en T4-ägare var en mupp här ovan....? Och att man tyckte att det uppenbarligen var så fel att kosta på en T4 140 000 kr i trim chassie och bromsar, att denne person borde spärras in...?! Var nu inte detta ett beteende som bara andra hade mot er BMW-folk...?? Slutsats. Ni är precis lika goda kålsupare i denna sak som alla andra, så vänligen kom inte med gråtvalser och skenheliga undanflykter fler gånger då någon fått höra nåt liknande om BMW eller BMW-ägare. Att killen inte sa att bilen var lite trixad är väl inget att kallas mupp för. Hur många BMW-killar har inte mörkat om div. trim eller motorbyten då....? Man gör ju detta för att jäklas lite med motståndaren helt enkelt. Vem av er skulle skrika till alla när ni glider in på parkeringen med en E34 520, att det sitter en 3,8 M5-spis denna snikbil? Ingen antagligen, för givetvis vill ni ju få chansen att lura någon halvkaxig utmanare ordentligt. Så, då tar vi en sista drink för kvällen, skål bilgalningar!! Dr Tinnitus |
|
|
Mnja, jag blev nog lite misstolkad av framförallt Dubilidu... menade att det var lite bortkastat med 140.000:- i trim på en framhjulsdriven bil, att han skulle spärras in var liksom med glimten i ögat ;) Nazdrovje, kamrad!! |
|
BMW_M3 |
aja återställt den.. då borde de ha gått jämnare än det gjorde. så de tror jag inte. rullande o rullande vi körde från 40 o uppåt inte så långt men de gjick bara typ några meter jämt sen drog han iväg. jag e ingen dålig förlorare klart det finns bilar som kör ifrån en 328 orginal nästan som min e då. men trodde de va fel på min bil att den inte gjick bättre om v40 nu bara hade 200hk. då borde väll jag ändå haft större chans min väger lite mindre antar jag också |
|
Nu var det ju inte 140 000 kr i bara motortrim, utan mesta delen av detta handlade vad jag kunde begripa om chassie och bromsar. Och det är väl bra att ha oavsett vilken ända bilen driver i? Köper inte ni BMW-killar bättre bromsdoningar ibland med? Att få upp en T4 från 200 Hk till 300 Hk kostar givetvis inga 140 000 kr, utan kan väl landa på allt från under 10 000 kr till ett gäng tusingar till, beroende vilken väg man väljer och hur mycket man kan göra själv. Hur som helst, jag var inte elak men givetvis lite ironisk i mitt förra inlägg, för jag ville påvisa att ni är precis som alla andra. Klagar när någon ger er en liten tåfjutt på smalbenet, men gör gärna samma sak tillbaka när tillfälle ges... Natti natti Dr Tinnitus |
|
| En v40 t4 väger ca: 1440 om jag inte minns fel, så vikten är det nog inte så stor skillnad på. | |
|
Av V40 väger inte mer än 1250 på vågen. Tjänstevikten är förstås högre. Flåklypa |
|
BMW_M3 |
klkagat? jag har väll inte klagat på nåt. hur mycke man lägger yt på sin bil är upp till var o än. det hela med grejen va att jag skulle skriva av mig lite. inte bli så här missförstådd. han vann ja soo what. finns säker många jag vinner över också ju osamma med mej finns många som vinner över mej. men klaga tycker jag inte jag har gjort. ha de bra |
|
BMW_M3 Och jag hade alltså namngivit och riktat mig just till dig i mina inlägg.....?? Dr Tinnitus |
|
|
"Dr Tinnitus" Sluta håll på att tjafsa och gnälla hela tiden. |
|
BMW_M3 |
du sa ni bmw-killar då måste de väll gälla mej med.men va e det du vill ha ut av detta. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.