AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.667

12.37/179km/h med Z3-99

Sida 3 av 3
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
M3Johan -> Förstärkt koppling? Märke? Modell? Vad kostade den?
m3
164
m3johan
Z3M-99 12.30/179@402
328-98 e46
e36 turbo
4 puckars sinterlamell och sachs värsta tryckplatta och allting köpte jag hos sellholm i köping......kommer inte ihåg vad allt kostade

m3johan
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
En M Roadster väger i runda slängar 1.400kg.
do
49
dolores51
M3 CAB-97
320 Turbo
Jansson ditt äckel :) 12,300/178 eller vad det nu var är riktigt hårt kört det blir otroligt svårslaget det där, Den här tiden körde han på Johannisberg här i västerås...FAAAN vilken tid det där är.....

En annan kile körde faktiskt bra med sin m3Limo-96 helt standard på 13.21/174Kmh.Jake heter han också från Västerås

Själv körde jag 13,36/169Kmh med min helt std m3-cab med helt slut bakdäck.....vägde bilen i dag på svensk bilprovning för dom som är intresserade 1720kg med mig i och ca 15Liter i tanken.
Det tog emot att köra den men kul att fått en tid på bilen och det är ju så kul att köra......

Jag säger det, det skall till ganska så hårt trimmade saabar,volvo och audis mm mm för att slå en helt std M3:a och då menar jag inte rullande!!!!! men vissa av dessa nämda märken går ruskigt hårt också men ytters få kan ju hantera effekterna på en strippenkörning.

Får se om jag rattar den på Mantorp 24/9 om det nu var körning där då???
Mvh Hilda
Västerås Plast & Metallservice

Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Ja det är helt klart ruggigt bra tider som ni har presterat, all heder åt det.

Skall man reda ut orsaken till tiderna så är den övergripande orsaken greppet som kan får på strippen, med riktiga "kladdkakor" till däck, men även med mer standardbetonade gatdäck om man har lite tur med hur just det däcket reagerar på nyklistrat eller gammal preparering som börjar bli "varmkört" igen.

Man ser ju på sluthastigheterna att de inte skenat iväg utan ligger ungefär som de alltid gjort med dessa bilar i standardskick eller nära sådant. Z3:an är kanske lite lättare då det visst hade bytits stolar?

Sen är ju givetvis en del av förtjänsten även killarna som spakat, de verkar ha bra koll på hur de skall få till det.

På gatan med vanliga gatdäck så torde det bli attans svårt att få till bergsäkra 13,5 eller lägre var repa med dessa Bimmers, ja det brukar ju vara lite klurigt även på strippen för den som inte är riktigt varm i kläderna.

Hur som helst, grattis grabbar.

Dr Tinnitus
m3
164
m3johan
Z3M-99 12.30/179@402
328-98 e46
e36 turbo
körde mitt första ras för säsongen i fredags........jag vred av kardanen ca 2dm från växellådan så kardanen slog av växellåds balken:( så nu blir det skruva så man hinner köra på mantorp....................

m3johan
Morgondagen blir rolig för de som kommer att vara där på Mantorp.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.