AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.349

Köpa Z3M Coupé - att tänka på?

Tjenare!
Jag är en frälst spekulant på en Z3M Coupé -99a som gått 9000mil. Vad bör jag tänka på innan jag köper ett sådant monster? Vanliga fel på den motorn - saker som ska vara bytta?
All hjälp mottages tacksamt.
Ledsen om jag är tråkig, men på söktjänsten finns massa myttig information, betydlig mer än jag kan presentera.

Annars är nog de vanligaste felen på den här modellen:
- VANOS- enheten
- Elhissar (glapp)
- Låsmekanism (glapp)
- Intrumentpanel (glapp)
- Framljus- glasen (slitna?- dyra att byta)

Min skall säljas på grund av veteranbil, så hör av dig.
(Entusiastskött semesterbil, ny vanos, bmw- premium selection, all utr. silver m. svart skinn)

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
Tackar för det!
En kompis sa till mig att det ska bytas ventiler på M-motor vid ett visst antal tusen mil. Stämmer detta? Lär ju kosta skjortan.

Visst kan jag vara intresserad! Årsmodell, antal mil, pris?

/Oscar
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Inte byta ventiler, men däremot kontrolleras/justeras ventilspelet vid inspektionerna. Kostnad en för en insp I= 6500-7000:-, insp II, 8500-9000:-, och varannan service är ju en oljeservice för 1500:-.
Vilket då ger ett snittpris på servicarna på drygt 4500:-, vilket inte alls är dyrt om man betänker bilens resurser.... Det är ju inte mkt dyrare än vilken svenssonbil som helst!
Po
5
Poti
Bmw z3 M Coupé -99
Vill bara säga att jag köpte en Z3 M coupé för ca 3 mån sedan . Absolut roligaste jag har gjort . Lite svårkörd (annorlunda mot allt annat jag kört) till en början men när man kört ett par hundra mil och fått hyfat bra känsla om hur bilen uppför sig på vägen mm så e den helt underbar . Har haft 2 st problem med den . Broms skivorna fram var skeva . Termostaten gav oxå upp . Detta är dock ganska lätta problem att fixa och inte allt för dyrt heller !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.