|
|
|
|---|---|
|
Är BMW s orginal larm godkänt av förskingringsbolagen? Efter inbrottsförsöket har jag fått lite olika bud men törs inte fråga bolaget. Var på verkstan igår och de sa att det funkade som det skulle men kanske inte var godkänt. Han visade mig massa kul finesser. Larmat handskfack, larmad dyna baksätet och det vanlia förstås fyrhjulsdrift är roligast! | |
|
Fråga ditt försäkringsbolag. Jag har intyg från LF att BMWs orglarm med immobiliser(from bilar tillverkade 03.95) är godkänt. Vad jag hört är det olika från bolag till bolag. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
När jag frågade var det endast startspärr som LF var intresserade av. FP |
|
|
JAg ska förtydliga mig, alla BMW from 03.95 är tillverkade med seriemässig AWS, sk immobiliser. MEd ett godkänt larm, från i alla fall LF så blir det 0 i självrisk vid inbrott eller inbrottsförsök. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Om man då på Importbil har "nyckelintyg" från BMW vill säga, där står hur många nycklar som finns aktiva till bilen.. Annars blir det som vanligt: Försäkrings-skojarna blåser oss på ett eller annat sätt..... |
|
|
Ringde till LF idag och frågade om just detta med originallarm. Svaret jag fick var att BMWs originallarm med startspärr ( i alla fall i E46 '02) INTE ÄR godkänt av SSF men godkänt av dem, m a o man får ersättning för eventuell stöld av bilen utan att behöva betala självrisk. Bra va? Mycket möjligt att övriga försäkringsbolag förhåller sig olika till originallarm men LF:s policy är klart OK i detta avseende. Dominik DJ |
|
|
Ingen som har erfarenhet av IF? 1000:- i självrisk med godkänt larm och 2000:- med icke godkänt larm. fyrhjulsdrift är roligast! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.