|
|
|
|---|---|
sick_spasmoid |
Har nyss bytt ventiler och allt är ihopskruvat. När vi ska starta bilen vill den inte gå igång. Bilen får ingen gnista på tändstiften och soppapumpen startar inte heller vad man kan höra. Mäter upp en av tändspolarna och den har 12volt fram dit iaf. Bilen har stått utan batteri i 1 mån och den har ett DEFA larm inkopplat. Detta verkar dock bara döda startmotorn. Nån som kan lösa det här? |
sick_spasmoid |
Nehepp...=( |
|
Kolla ifall du har ström från batteriet fram till "JUMP-STARTERN" under huven. Den kabeln brann av för mej förut och då fick jag exakt samma symtom som du har. Då drog jag en ny längs med och vips så startade bilen. //simon |
|
sick_spasmoid |
hmm, jump starter vad faen e det? vart sitter den, har inte en aning vart den kabeln skulle kunna tänkas gå. tack för svar föresten =) |
parolof |
batteriet sitter i motorrummet på 318is sp det finns ingen "jumstarter" |
sick_spasmoid |
Därför jag inte sett den då =). Ingen som har en aning vad det mer kan vara för fel? |
|
jaha, då var det värre. :/ |
|
sick_spasmoid |
Jag ger upp, det får bli en lokal BMW verkstad. Jobbigt när kamkjedebyte och topprenovering har gåt så bra ända fram tills det här. Dör juh om nån databox har pajat. Astra GSI nästa gång..lagom less på BMW nu! |
sick_spasmoid |
Hittade felet nu, världens knepigaste. Håller vi hallgivaren mot kugghjulet på kamxeln eller bara håller den mot något, tex en skruvmejsel får vi gnista och pumpen startar. Så fort vi sätter hallgivaren på plats funkar det inte. Asså vafan...sätter vi den med samma avstånd mot kugghjulet på kamaxeln fast en bit upp,ovanför hålet den egentligen ska sitta i ja då kommer det gnista igen. Nån som vet vad en sån sladdhelvete kostar. det här börjar juh bli jobbigt. BMW verkstaden hittade inte ens något fel med deras specialverktyg som dom kopplar på bilens felminne och påstod att allt var som det skulle. Hur fan löser man det här..kan det hjälpa med en ny hallgivare'? |
sick_spasmoid |
För dom som är intresserade: Fixat!! Hade förväxlat impulsgivarna, den jag tidigare kallade för hallgivare, mellan kamaxel och vevaxel. Går som en klocka nu! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.