|
|
|
|---|---|
|
Har nu spenderat åtskilliga timmar på detta eminenta forum, finns mycket olika åsikter om saker och ting här på forumet, kul att se att alla inte är lika positiva eller negativa, utan att alla står för sin åsikt. Är ganska vanligt att alla håller med varandra på liknande forum, tex ett visst bilmärke ( alfa) Nu till min funderingar Dvs Bmw e32 735-750 Vad ska man köpa för modell, är den bra, vågar man chansa och köpa en 15 år gammal Lyxvagn? Tanken på att införskaffa detta fordon har gjort sig påmind ett flertal gånger, och nu är dom nere på ett väldigt humant pris.Går att hitta från 20-40. Många som tidigare ägt e32:an verkar ångra att dom sålt , och att dom nu saknar sina gammla lyx vagnar. Så bilen verkar ju verkligen sätta spår i sina gamla ägare. Då måste den ju vara så där bra som jag inbillar mig att den är. Ge mig lite råd, 735,740 eller 750 vilken ska jag köpa? och plastkule problemet som verkar vara ett problem i vissa lådor,har inte hittat något på detta forum som antyder att 750 skulle ha detta problem. Är det rätt? Tack på förhand/ Christopher | |
|
Jag tycker inte du ska chansa, kontrollera noggrant ditt tilltänkta objekt, strunta i vilken version det är, det dyra är inte vilken motor som sitter i, utan hur skicket är, min tidigare E32, en 735i 5vxl-87, reparerade jag direkt för lika mycket jag köpte den för, 18tkr, jag hade kunnat lägga ner lika mycket till, utan att den nått upp till min sämre E34 540i:s skick. Jag ångrar inte min försäljning, det var inte i bra skick, men jag saknar E32:an som modell, du gör helt rätt i att köpa E32, köp rätt bil, så kommer du bli nöjd;) Mvh Stephan |
|
| Jag valde en 735i utan eftertanke alls, helt i affekt, just efter en separation, bytte in familjekombin mot denna. Och inser att bilen kommer bli ett projekt. Och det kommer kosta. Men om du som jag bor i Sthlm så är det nog vettigast att köpa en inte så fin bil, dock är de ju härliga att köra, köp även ett rattlås. Då kan du köra trafikförsäkring. Annan försäkring går inte, kostar mer än bilen per år. Jag kommer underhålla min så pass att den är som den ska att köra, men om den är lite sliten i ytan tror jag bara det är bra, håller tjuven borta typ. Right? | |
|
För mig var bara 750 möjlig. Det var V12 som var kravet. Jag har haft en massa bilar med 4,6,8 cylindrar. Så enda anledningen till att jag överhuvudtaget köpte en BMW var för att den hade 12 cyl. Annars khade jag fortsatt köra Saabturbo eller köpt en Lincoln Continental MK V från 1977. Så vilken bil du skall sikta på är nog rätt mycket beroende på dig själv. (och dina mekkunskaper) /Mats J |
|
|
Jag saknar min 735:a. Även om jag anser att 730 med 6:a är för klen och trots att jag är allmänt rädd för oljepumpsbultar och plastkulor så skulle jag inte bry mig särskilt mycket om vilken motor eller låda det satt i bilen, utan endast titta på skick och historik. Jag har kört de varianter som finns och jag tycker att 735iA är en bra kompromiss av relativt bekymmersfritt ägande, prestanda och komfort som passar mig perfekt. Ingen oro för bultar eller låda, inga mastondonträkningar när det är dags för vanlig underhållsservice... :) Satsa hellre 40 000 direkt än 20 000 på inköp och 20 000 på "småfix" första månaderna, är mitt tips. |
|
|
Tack för alla svar. Känner att det är 750:n som lockar mest.. Men om jag ska välja med hjärna i stället för hjärta blir det nog 735ia. Tänkte bara ha bilen på helgerna då jag går till jobbet :) (tar 10 minuter) så hoppas och tror att alla kostnader håller sig på en rimmlig nivå. Trafik försäkring kostade runt 2900 per år... Vi får se vad det blir för objekt |
|
|
Christopher; Leta 750, i och med att det är vad du vill ha, är det bättre att köpa en sådan, och i och med att så många är rädda för tolvorna, har du mindre konkurrenter om objekten, och så mycket dyrare är det inte att driva en 750 i bra skick, än motsvarande 730/735/740. Mvh Stephan |
|
| Alltid spännande, håll oss underrättade. Min bil är svensksåld då det begav sig och väldigt väldokumenterad. Gått många långa mil och mår rätt så bra än idag. Har man en sån här kärra får man vara beredd på kompromisser ibland och småstrul ibland, men det är det nog värt. Helt klart väcker bilarna uppmärksamhet och det är ju lite kul. Framför allt är det väldigt kul att ratta Bimmer. | |
|
Jag håller med Stephan735i; köp hellre en 750 eller 740 för 735 är inte snabb och drar rätt mycket soppa (1,1 i snitt på 2 år - och då var det i princip ingen innerstadskörning...) När du letar så titta på flera för skicket kan skilja sig markant. Tänk på att 88:or har mycket lägre avgaskrav! Satsa på den förlängda versionen direkt; 750iAL, bmw har aldrig varit rymliga i baksätet... Länk Länk Mvh |
|
|
Kan mycke väl tänka mej att man ångrar sej efter man sålt sin e32a. Man kan nog inte få mer bil för motsvarande pengar, och jag kanske har haft tur.. men den bara går å går å går mellan servicetillfällena coh känns nästan som de inte kan haverera. UNDERBAR BIL |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.