|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Undrar vad en 735 IA -98 gör på 0-100 ? | |
| Länk | |
| Tackar för det ! | |
| Skön bild - som efter lite photoshoppande och nedsparande (måste spara hela websidan med IE och plocka bilden från den mapp som skapas) passade bra till skrivbordsbakgrund ;) | |
|
735iA modellår 1998? Med M62 motorn, inte 735iA modellår 1999 med M62TU? Siffrorna från 7er.com gäller M62TU, M62 med 173kw/235hk och 320Nm gör 0-100 på 8,4sek, toppfart 240km/h. Mvh Stephan |
|
|
stämmer dom uppgifterna?? för vår gamle 735ia den gjorde utan ngr problem mätarn ut.. å drog 9-3 aero accerlation .. fast dock tror vi att den var trimmad när vi köpte den.. BMW är livet. Bn gång en Bmw. ALLTID en Bmw |
|
|
Manuell 9-3 Aero? Mycket svårare att få till det i en manuell, mätaren ut, gick den till 250km/h? Den lilla felvisningen är normal, BMWs uppgifter brukar vara nära verkligheten, även om enskilda exemplar skiljer sig åt. Mvh Stephan |
|
|
om den var manuell vet jag inte. jag å fassan tror att 735:a motorn var både portad å planad samt hade vassare cam. plus att den var nog chippad med = 250km/h spärren e borta. hade för mig att fassan var i tyskland för ngra år sen. å pekade visar rätt ner. samt den växlade mkt senare än en normal 735:a. BMW är livet. Bn gång en Bmw. ALLTID en Bmw |
|
|
moget; 735i E38 har ingen 250km/h spärr, den behöver det inte, vilken årsmodell hade ni på 735:an? Mvh Stephan |
|
|
89:a.har dom ingen spärr? har jag för mig.. BMW är livet. Bn gång en Bmw. ALLTID en Bmw |
|
|
89:a, då är det en 6cyl E32 735 med M30 motorn, den toppar ca 230km/h, standard från fabrik. Mvh Stephan |
|
|
okej..men jag kan garanetera att den gör duktigt mer än 230.. BMW är livet. Bn gång en Bmw. ALLTID en Bmw |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.