|
|
|
|---|---|
|
Någon här som vet hur man lättast kommer åt muttrarna som håller stötdämparen bak (i ovankanten) Billy B10 Länk | |
|
Hej Du måste plocka bort baksätet för att komma åt dem övre fästpunkterna för stötdämparna. Det är ett relativt lätt arbete att utföra. Dock kan det nedre fästet vara svårt att få bort från bärarmen, jag fick skära upp "öglan" på stötdämparna för att få loss dämparna. Stötdämparna hade suttit där sen 1990. Anders |
|
|
OK tack ! Det var det jag ville veta ang övre bultarna , de nedre kommer inte bli några problem.... Billy B10 Länk |
|
|
Ganska likt påE32, men infästningen till nackskydden skiljer: Länk På E34 vrider du skruvarna ett kvarts varv, så lossnar plastskydden. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Halvt off-topic, men är det någon som vet orginaldämparna kostar styck till M5 3.6?! Sjöberg |
|
|
Hmmm är det lika omständigt att ta bort baksätet på en E-34 ? Billy B10 Länk |
|
|
Ja. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
OK , tack då vet jag ! Billy B10 Länk |
|
| Hur tar man bort baksätet på E34an? jag har aldrig sett några skruvar för detta! | |
|
Kolla in den länken som Erik W länkade till..... Den är bra även om den egentligen handlar om E-32 Billy B10 Länk |
|
| Var det ledning för bromsvätska som killen var tvungen att skruva av? finns en sådan på E34an eller? på E21an finns det inga sådana, bara att skruva loss nere och uppe. | |
|
FRIFART: nä knappast, det är för nivåregleringen, har man sådan måste slangen lossas om dämparen ska kunna demonteras. Ingen bromsslang behöver lossas vare sig på E21, E34 eller E32 vid stötdämparebyte! ///Magnus |
|
| Ok, det var det jag tänkte, jag har absolut 0 erfarenhet av nivåreglering, vad är det för vätska i det systemet?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.