|
|
|
|---|---|
|
Det luktar gammal hund i bakluckan på min bil sedan länge, på grund av att det har läckt in vatten och möglat. Efter ganska intensiva eftersökningar har jag fortfarande inte kunnat hitta var det läcker in. Så nu undrar jag - finns det några kända vanliga svaga punkter vad gäller fukt i bakluckan på E32? Vad bör jag titta efter? | |
| Hm! Jag tror minsann problemet är mycket vanligt, har nämligen samma hundlukt, eller så är det helt enkelt den gäckande E32-hunden som smyger omkring och fiser i våra bilar om nätterna. Undrar faktiskt om det inte är själva materialet som suger åt sig fukt i den lite tjockare mattan, det är nämligen den som luktar... hund? Vid en närmare analys fann jag att det mer luktade åt apa, faktiskt. | |
|
Packningen runt öppningen har en förmåga att släppa i hörnen fram. Den spricker också längs kanterna på ett lite osynligt vis. Lite slitande i den och limande av sprickan har löst problemet på båda mina 7'or. //Magnus |
|
|
Sju sjusjöka sjumän... ähum... Närmare bestämt var, menar du? Runt bakluckan? Gummilist, packning? |
|
|
Jepp, jag menar gummilisten runt backluckan men hjärnan och tangetbordet var inte helt synkade när jag skrev det... //Magnus |
|
| jag har också haft samma problem. det va gummilisten som klämmdes fel när man stängde bagaget. vattnet kom in genom de små hålen som ska lufta själva listen.in genom ett hål och ut genom ett annat som pga "felklämningen" ledde in i bilen. när jag hittade detta. visade det sej att det fanns ca 10 liter vatten i golvmattan inne i bilen med. men det märktes inte förän jag började leta och stack ner handen under mattan. | |
| Intressant, mycket bra info. Man blir listig när man hänger här. | |
|
Man måste vara listig för att köra 7'a utan att vara miljonär :D //Magnus |
|
|
Man blir listig när man hänger här ja. Den felklämda listen ska sträckas och den fisande hunden avvisas. Tack för bra info! Lagade kylaren med dammsugarrör igår för övrigt. Och nu står den på verkstad för service. Den lånade Alfa 75:an drabbades av kopplingshaveri också, så det ser ut att bli en dyr månad. |
|
| Läste för övrigt min herres analyser gällande det rådande bilklimatet i Edert garage, en mycket fascinerande lektyr. Bilar som andas dekadent terrorism, bilar som slutar ryka från allehanda avgasläckor först när man skrotar dem. Ja, nog känner man igen sig alltid, havandes eine Baader Meinhof Wagen med längre hår och kortare hjulbas än din. | |
| själv föredrog jag att byta listen mot en ny :) | |
|
Jag hittade min läcka efter långt sökande....en liten spricka i baklamps glaset...vattnet sökte sig via många o långa vägar in i bagaget....kolla dina lampglas samt packningar... Peo Peo |
|
|
Har haft samma problem på min. Nya lister runt bakljusen löste problemen för mig.. MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 |
|
|
E32 får elfel o kabelbrott vid skarvhattarna längs elstammen på golvet VB. Kolla detta om ni haft vatten i mattan. perantoniohansson@hotmail.com |
|
|
Öhhh amoniak el ättika kan man ställa in på ett fat en längre tid för att döda E32 hunden perantoniohansson@hotmail.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.