|
|
|
|---|---|
| Jag undrar bara om det är någon som kör en BMW 850 Alpina B12 5.7?? | |
|
Nej, men kan bidra med en lustig "anekdot": Var o servade bilen på Wölkes för ett par år sedan o började tala med chefsmekanikern om just den modellen, han hade tydligen provat den via jobbet...och hans kommentar till prestandan var: "Den gick väl inge' märkvärdigt?"...Med 416 hk hade jag nog förväntat mig annat?! :-) |
|
| ok.... | |
| Provkörde en sån för ungefär ett år sen men jag tycker min CSi går bättre och har dessutom mer utrustning... | |
|
Ville bara upplysa om BMW och Alpina är två olika varumärken, således är en Alpina inte en BMW och vice-versa. Modellen du menar är E31 Alpina B12 5.7. ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
|
Mugge: vet inte hur det är med gamla bilar som B12 5,7 men vad jag vet så heter t ex en senare E39: BMW Alpina B10 V8S. ___ //Ulf |
|
|
Om en standard CSi går bättre än en B12 5,7, så är det något seriöst fel på den B12:an och det gick väl att få precis samma utrustning från Alpina som BMW erbjöd plus då Alpinas egentillverkade prylar. Angående namnet så hette dom även förr BMW i början av namnet, men inte dubbla modellbeteckningar, BMW Alpina B12 5,7 är det korrekta namnet. |
|
|
på 70 talet var det ju BMW Alpina... t.ex. BMW 2002 Alpina, då var det en 2002a som såldes om en vanlig BMW som gjordes om till en Alpina... men vad jag vet så var E21 C1 den första alpinan som var en "riktig" Alpina. Det är första gången jag hör att en ny Alpina kallas BMW Alpina. Jag får kolla upp det lite närmare och återkomma när jag vet mer. ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
| Du behöver inte kolla upp det, tro mig, efter 3 st Alpinor som alla hetat BMW i början så borde jag veta ;) | |
|
B10Tobbe: om du kollar på tiden mellan postningarna så ser du att jag höll på atti skriva när du postade ditt inlägg, så jag såg inte vad du hade skrivit förrän jag hade postat inlägget. Så jag misstror dig inte, om du och Programmer säger att det är så och att ni är säkra så tror jag givetvis på er. ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
| Ah! Sorry :) | |
|
Hej igen. B10Tobbe: Vem sa att min CSI är standard och att Alpinan jag provade var fullutrustad ???? Bara undrar alltså ;) Nä den jag provade var väl inte den fräschaste av B12 5,7:or, visst fan gick den bra men inte bättre än CSi:n :) Ha det bra! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.