|
|
|
|---|---|
|
Vill byta ut orginalsystemet och funderat på att köpa Cerwin Vega HED-1502. Är det någon som har erfarenhet av dessa? Eller kan rekommendera nå't annat. Har Business prof. med 16x9" Navi. / HB Freude am fahren | |
|
Du bör behålla din snygga orginalpanel med 16x9 i mittkonsollen och istället lokalisera lågnivån i stereon. Där kan du nämligen ansluta (löda in) lågnivåutgångar och enkelt ansluta dina steg. Kan du inte själv göra det lämnar du in stereon till någon som kan. Gjort det själv på min bil med gott resultat och ljudkvaliteten blev över förväntat. Dessutom syns inget ingrepp i bilen bortsett från baslådan i bagaget. Att plockar ur orginalgrejerna för att ersätta med något annat ser aldrig bra ut i dagens BMW-modeller. / J BMW - För att det känns rätt! |
|
|
Pärlan:Vart löde dom in lågnivån? Hadde du BMW slutsteg i bilen? Jag har navi,16:9 skärm men utan slutsteg och jag vet inget sätt förutom hög/lågnivå omvandlare. |
|
| För övrigt så till commander krill:Lyssna på högtalarna och jämför med andra så får du dig en uppfattning om dom har ett ljud som tilltalar dig. Jag skall köra med DLS UP5 i min och DLS har ett ljud som tilltalar dom flesta men i slutändan är det upp till dig. | |
|
Jag har en buisness-stereo utan slutsteg. Lödde in lågnivå för 4 kanaler enligt folkes tips här på autopower. Vet inte hur det skulle gå att genomföra på din variant men det GÅR. Någon kunnig kan säkert lokalisera dessa anslutningspunkter på kretskortet någonstans i huvudenheten. Jag har nu två steg (Alpine V12), två 12:or (Alpine type R) och fyra nya 5,25 tums-kitt. (DLS UR5S) låter ljuvligt och syns inte alls! / Jonatan BMW - För att det känns rätt! |
|
Robsarve |
På Professional som CMDR Krill har så finns det ju lågnivå att plocka i bagaget. Buisness navi har jag inte sett nån som tagit ut lågnivå ur, utan det är hög/lågnivåomvandlare som gäller där. |
|
Ursäkta om jag var otydlig. Jag har 16x9" Navi och slutsteg i bagaget (vet inte den korrekta beteckningen :-) ). Det jag är ute efter är att byta ut de mediokra högtalarna till nå't mer välljudande, eller är man även tvungen att göra nå't åt slutsteget också,? Tack för alla tips förresten! Freude am fahren |
|
|
Länk Gå in på tip & trick och sök under billjud. Där finns många bra lösningar. BMW - För att det känns rätt! |
|
| Jag har en buisness-stereo utan slutsteg och jag ticker inte om ljuden som jag har i bilen vad ska jag göra för att få betre ljud tack för svar | |
|
dennis007: Titta igenom trådarna här och se om du hittar nåt: Länk Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.