|
|
|
|---|---|
|
BMW har installerat en ny Navigator till mig, det är BMW's egen standard med widescreen displayen. Den hittar dock ingen satellit ännu efter 1timmes körning, BMW säger att detta är Ok, kör på du bara så börjar den fungera. Stämmer det ? Låter väldigt konstigt i mina öron ? | |
|
Min handhållne navigator tar ca 60 sek från total kallstart. Så dålig kan ingen navigator i hela världen vara så att det skall ta en hel timme....... |
|
|
Har aldrig hört något liknande. Men det spelar ingen roll, skärmbytet ska normalt inte påverka navigatorn. Har du haft navigator förut? Eller är det så att de har installerat navigator + skärm? Det kanske är så att de glömt installera antennen? :-) (Eller om anten-sladden har lossnat från navigatorn) /Hammar |
|
|
Jag hade bilen inne hos BMW, och medan den står hos dom är det inbrott där, skärmen är kvar, men DVD:n och Navi delen ( var den nu än sitter) försvinner... |
|
|
Ok, då kanske det är så att anten-sladden kan vara skadad vid inbrottet, att de bara har ryck ut enheten. Tycker det vore konstigt om inte BMW testade grejorna innan kunden (du) får bilen. Navigatorn bör sitta i bagaget någon stans, där du matar in DVD/CD-skivan, vet inte hur det ser ut på en sådan ny e-serie som du har. Men du bör få fram satteliter direkt egentligen. Jag bytte från MkI till MkII och den hittade satteliter direkt, samma när jag bytte till MkIV. Så det ska inte ta lång tid alls. Om det är på garanti/försäkring tycker jag du ska låta dem ta en koll igen och se till att alla sladdar och kontakter sitter i ordentligt och kolla så navigatorn hittar satterliterna. Annars kan man själv kontrollera sladdarna i alla fall så de sitter där de ska. Det ska vara en vit, en blå och en liten tunn svart sladd (coaxial, antennen) som ska sitta bak på navigatorn/CD/DVD-enheten. /Hammar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.