|
|
|
|---|---|
dalmatino |
Hej Jag undrar om någon kan besvara mina frågor angående M3, E36 för italienska marknaden. För några månader körde jag en M3 `94. med 240HK. Jag är inte säker på cylindervolymen men tror att den var 3,2. Det märktes klar skillnad från 286:an. Pga straffskatten i Italien på bilar över 1999ccm undrar jag om M3:orna har haft någon sorts reducering på cylindervolymen och HK-antalet som tex Volvo T5 och Audi S6. Skriv gärna nackdelarna & fördelarna angående "Bembino della Italia". Tack på förhand. MVH// dalmatino |
|
Hej. Den du körde var en USA-modell. Det har disskuterats vilt på detta forum om varför den tillverkades. Det låter jag vara, kan bara avråda dig från köp av en sån. Vad gäller italien vet jag inte. Ola |
|
|
jepp, US modellen av M3 är i princip en trimmad 328. Det skiljer MYCKET annat också, hjulupphängningar, fjädrar, oljekylare, kylare, strålkastare...etc etc... Håll dig borta från dom! /K |
|
|
Hmm, jag läste på BMWCS' hemsidor om de olika M-bilarna, undrar om inte Italienmodellen är en alldeles egen, den är alltså inte "USA" modellen, men det är samma problem, de får inte ha för många hästkrafter. Titta och sök lite på www.bmwcs.com /Marcus Bmwcs# 4680 |
|
ErikNilsson |
Vid en snabb fundering så är det egentligen konstigt om de inte får ha många hästkrafter i Italien. Det är ju trots allt där de tillverkar både Ferrari och Lamborghini och där finns det verkligen inga restriktioner gällande antal friska kusar. /Erik |
|
Ferrari tillverkade en special modell av 348:an för hemma marknaden med 1,999 liters V8 och dubbelturbo. Hästkrafterna spelar ingen roll endast motorvolymen styr skatten. Dessa modeller har MYCKET lågt värde utanför italien. Se upp!!! Ola |
|
| Jag kollade i etk´n och hittade ingen specifik italien model av e36 m3á. Men å andra sidan så det är inte alltid att allt finns med i etk´n | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.