|
|
|
|---|---|
|
Lånade systers 540i 2000 och efter att ha droppat svågern på flygplatsen tänkte jag leka lite på den blöta asfalten. Gjorde som med mustangen, lätt tryck på bromsen och full gas men istället för att spinna sätter sig bilen och står och brummar på 3000 varv. Är det elektroniken som sätter stopp för så omogna lekar som att burna lite däck? | |
|
....& oljan i lådan kokar efter ca 15 sekunder vid denna manöver :) |
|
|
Tur att det inte är min bil då :-) Men jag provade bara kanske 2-3 sekunder i taget... |
|
| Du hade nog inte så avancerade grejjer som ASC (anti Spinn COntrol) på din musse. Det är ingen raggarbil 540:n vetdu. ;) | |
|
Highway Star: Jag stängde av ASCn efter mycket letande efter den pyttelilla knappen :-) Bilen släppte ju med lite rull på grejerna iallafall. Inte lika mycket som för mussen dock, 185-däck är inte lika breda som 245:or (eller 235)..... Men satans va snabb den är :-D |
|
|
Ja sätt fast han. Gjort det flera gånger med min inga problem än iaf. Då oljan kokar--- Bara att lägga i stripsen och fritera =) Förövrigt så släppera han fint med ett par 275:or bak med. V8 muller. |
|
|
Nu vet jag inte vilken årsmodell din Musse har men Beemern har garanterat extremt mycket bättre bromsar vilket gör att den bromsar bakhjulen bättre än mussen och har en helt annan bakaxelgeomitri. Speciellt om du har trummor bak och stel bakaxel ....... Min BMW Länk |
|
|
Här har du Pruttgas :) Länk Mvh Danne -Never feel sorry for yourself.- |
|
| Friterar han pommes där? :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.