AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.863

BMW-auktoriserad verkstad i Göteborg?

Dr
47
Drem
Z4 sDrive23i -2011
Några få gånger har jag haft bilen inne på BMW på Mölndalsvägen och varje gång har notan dragit iväg så jag undrar ifall det finns någon alternativ verkstad som kan utföra service och reparation/felsökning på en BMW 316i Compact -94.
Orsaken till detta är för högt LAMBA-värde -förhöjd tomgång- på besiktningen.

Jag kan väl tillägga att bilen inte är servad ordentligt. Inspection-lampan har lyst under 3-4 månader nu och jag har inte haft tid att lämna den på service, och inte haft LUST att lämna den till BMW i Mölndal p g a höga kostnader.

Tacksam för tips!
Dr
47
Drem
Z4 sDrive23i -2011
Har sökt runt lite och hittat WÖLKES. Är det ett bra ställe? Tänker främst på prisnivån på service och reparationer.
Bavaria är bra och har rätt priser: Länk

Och Göteborgs bilservice är bra (om du lyckas få tag på honom). Järnstångsv. 49, 43330 PARTILLE 031-44 77 86
Dr
47
Drem
Z4 sDrive23i -2011
Tack för tipsen! Ska höra med Bavaria.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Kan rekommendera Bavaria, men det är ingen auktoriserad verkstad, även om jag skulle värdera hans stämpel högt. Finns ingen anledning att åka till Group med en så gammal bil.
Dr
47
Drem
Z4 sDrive23i -2011
Precis, jag vill betala så lite som möjligt. Den här bilen behöver ingen lyxbehandling, bara den går genom besiktningar och tar mig till och från jobbet :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.