|
|
|
|---|---|
|
Ja upptäckte denna Extremt billiga M5:a och bor inte flera ljusår bort från bilen heller för den delen. Nu undrar jag är det klokt att lägga dessa 33papp på en mindre snygg exteriört m5:a men som kanske är topp i övrigt? Vad tycker ni rävar som kan denna modell är det nånting att kika närmare på eller ska jag glömma denna bil? Länk: Länk Länk | |
|
Har diskuterats här: Länk Ägaren finns för övrigt på forumet. Min personliga åsikt är att om du ser till hur mycket den kommer att kosta dig för att få den i någorlunda skick så är det en väldigt dålig affär om du betalar 30.000 kr. Som jag har förstått det så måste du skaffa inredning, som nästan går lös på 10.000 kr om du ska ha en i fint skick. Komplett lackering + en massa andra saker. Då springer det iväg. Varför inte köpa en som kostar mer så slipper du dessutom lägga ner en massa arbete + delar som ändå kommer att överstiga vad de andra kostar. Det är min åsikt i det hela. Driftskostnaderna är ju lika mycket som bilen kostar på ett år om du kör mycket och sköter den korrekt. //Schnitzer |
|
|
Håller med deg Schnitzer, blir garanterat mycket dyrt at återstella denna bil til et hyfsat skick. Men som en ren busbil kan man säkert ha mycket skoj för dom 30.000 |
|
| Min bil går inte att återställa till originalskick och säljes heller inte till någon med dem ambitionerna. Då är det bättre att lägga 50-60000:- på en komplett originalbil. Detta är en renodlad racebil/busbil med funktion före form. | |
|
Tycker markkus sammanfatar det hela på ett bra sätt. Det lönar sig nästan alltid att direkt köpa en så fin bil som man vill ha. Att rusta upp kostar både tid och pengar och nästan alltid mer än man räknat med. Men vill man busa runt i en M5:a som med fördel endast behöver trafikförsäkras ska man nog titta närmare på denna. Fokusera på det mekaniska, det måste fungera även på en busbil. Kan tänka mig att M5 är en kul driftingbil eftersom den är lite trög och långsam i uppträdandet när det släpper och därför ganska lätthanterlig. |
|
|
Markus , kan man inte få se lite bilder på den ? Billy B10 Länk |
|
| Jorå: Länk | |
|
markkus, Måste bara säga, helt ärligt, att jag tycker din M5 är dödcool! Fruktansvärt ball helt enkelt! =) |
|
| Tack, tror jag :) | |
|
Ok... frän.... Har det varit en stöldskadad eller krockad du kommit över ? Annars så hugger man väl inte gärna tänderna i en m5 - utan vidare ! Ska du bara busa med den eller , tävla ? Billy B10 Länk |
|
| har du några planer på lätta den ännu mer? plexirutor å kolfiberhuv/bagage? | |
| snygg kontrastlack :D | |
| Har busat klart, ska sälja nu, eventuellt Blackrace om ingen köpt den innan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.