|
|
|
|---|---|
"Nisse" |
Jag har en nyligen importerat en 325:a e36 -91 utan larm och jag har ännu inte hunnit besikta den. Jag behöver något bra tips på vad jag kan göra så att jag vet att bilen står kvar i ett par dar. Jag läste på tips och teknik sidan att man kunde plocka bort bränslepumpsreläet eller bränslepumpens säkring. vilken säkring är det? dvs hur ser den ut och var är den placerad? tacksam för alla svar. |
| Då är det nog smartare att ta relät!! En säkring är ju lätt att byta! | |
325Ci |
se bara till att den står säkert i ett garage så e de nog lugnt..eller så sov över i bilen vet ja =) hehe |
"Nisse" |
jag har haft en annan bil tidigare i garage och den blev snodd så jag har blivit lite paranoid. Vilket relä är det som går till bränslepumpen? |
|
Sätt på några fula fälgar, låt bilen vara smutsig, Lägg lite pappers skräp i bilen, ta ur sterion, ta bort flera säkringar. låt bilen se risig ut. Ett bra larm är car gard 850s |
|
| ta bort hjulen och ställ bilen på pallbockar. Då blir det besvärligt för dem och bilen lär stå kvar. | |
"Nisse" |
Tack för svaren. jag har plockat bort framhjulen och ställt den på pallbockar, samt tagit bort relät. |
| schöness! Ta bort motorn oxå! | |
| Du har förmodligen en startspärr inbyggd även om du inte har ett larm. Gå till mekartips (här till vänster)och sedan till stöld där får du lite tips om vad som ev kan funka. Detta tips är ang startspärr innan emobilizerns tillkomnst och den finns fortfarande kvar, vilket betyder att jag och många med mig har två olika startspärrar i våra bilar. | |
j_s |
paranoid var ordet... :) |
"Nisse" |
Bilen har fått larm och startspärr installerat, samt blivit försäkrad nu. Vill tacka för alla svaren utom några sarkastiska inlägg. Om ni inte har nått vettigt att skriva så ge fan i det. Paranoid, det kan du ge dig fan på, det skulle du också vara om du hade lagt ner pengar/svett på en bil som inte hunnit bli försäkrad och stöldrisken är uppenbar. Det har varit ett antal stölder i området och vad jag har fått reda på nu i det garage där jag förvarade bilen. Så spar skitsnacket. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.