AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.221

Värde på en M6:a med M5-motor

Sida 2 av 2
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Om bilen är konverterad så ska det finnas en lapp i motorrummet som säger att bilen har R134a som kylmedel och med datum för konverteringen och oftast också vilken firma som gjort den. Men säljaren måste väl veta det?

Mvh
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Har det blivit någon affär?

" tvätta, tvätta, tvätta.... "

Länk

Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Är grymt sugen kan jag säga... ett M-test hade kännts tryggt!?

//Daniel
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Hur mycket är han villig att gå ner i pris?

" tvätta, tvätta, tvätta.... "

Länk

Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
God morgon!

Förmodligen inte speciellt mycket... har precis sålt min 323:a men behöver nog göra mig av med 530:n oxå...

//Daniel
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Mycket trevlig bil =)
Kommer förmodligen lägga upp den i Galleriet snart

//Daniel
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Då får man väl gratulera!

Såg ut att vara fin, riktigt trevligt med m5 motorn kan jag tänka mig?

Ja, du får lägga in den i galleriet tycker jag!
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Gratulerar, det verkar ju vara en kalaskul bil. Nu v'ntar vi p[ fler bilder!
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
"kalaskul bil" hehe, jorå det är nog det minsta man kan säga =) Fast det finns gott om roliga bilar, men dock mindre gott om bilar med sådan karaktär och personlighet! Jag tycker att den här bilen har en skön stil och klass, vet ingen bil med liknande utseende? Tycker det är kul med udda och egna bilar, nyproducerat tycker jag ofta kan bli lite trist då nästan allt ser likadant ut...

Att den går och låter som ett riktigt monster gör ju inte saken sämre =)

Om tillfälle och väder tillåter kommer jag plåta i dagarna.

//Daniel
Grattis. Var o tittade på bilen för några månader sen o vart sugen på köp men köpte en m5 istället. Det som stoppade mig att köpa bilen var att det satt "fel" motor i bilen samt att det inte satt dem dämpare runt om som killen påstod plus att han knappt visste ngt om bilens historia.
Men om man är ute efter en lite hottad m6:a så är ju denna rå! riktigt snygg att se på o går hyfsat men några 350hk är där inte.
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Tack! Har faktiskt inte kollat va det sitter för dämpare på... Får kolla det... Tycker den går riktigt bra, kan nog stämma att det inte är några 350hk, dock tror jag att det snart och enkelt ordnat... =) I nuläget gör den 100-150km/h på 5.0s och det bör väl räcka för att hänga med din M5:a?

//Daniel
Fy för fanen, den var ju otroligt snygg! Nog den snyggaste bilen som byggts! Oj vilken utstrålning av aggressivitet, styrka, pondus och klass. En sann skönhet i ordets vida innebörd.
Jasså, Bak dämpare är bilstein tror jag men fram såg de ut att vara orginal. Men justerbara är dem inte. Jasså den går såpass.. Vart ute o körde den men blev inte spec imponerad.. Blev å andra sidan inte spec imponerad när jag körde M5:an första gången heller, Anledningen till att jag köpte M5:an istället var för att jag ville ha en "standard bil" Jasså skall du trimma vidare? Om det är så att erland kochs har pillat på den motorn så tycker jag du ska lämna den som den är då han vet vad han pysslar med.. Hade jag fått ett större intresse för bilen när jag tittade på den så hade jag ringt till honom själv o frågat vad som är gjort.. Han skall tydligen va en jäkel på att bygga toppar. Blev faktiskt lite nyfiken på att testa M5:an 100-150 nu :) Men 5 sek vettifan om de går.. Vad har du för planer på bilen i övrigt?
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Ska inte trimma vidare, iaf inte i nuläget, men dock så verkar det som om jag har ett elfel som spökar och gör att motorn bryter för tidigt, redan vid 6600 varv... (nästan 1000 varv för lågt)

Planer:
installera en bmw-cd
montera 100 olika startspärrar
entusiastförsäkra den till ett sjukt högt värde
byta två kromlister som har rostfläckar
lacka om takluckan och helrekonda bilen

Bayerische:
Tack! Den väcker en del uppmärksamhet =)

//Daniel
Såg dig och din bil i Helsingborg idag. Du stannade för att ta ut pengar jag satt i en lastbil "box delivery" med släp. Den e snygg. Testade M5:an 100-150 4,9 fick vi den till då med 60 lit soppa i tanken och en passagerare.. Skall testa fler ggr så jag får fram ett resultat som jag kan vara 100% på.
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
har inte kört med bilen idag så det måste vara nån liknande... snacka om att du gjorde mig orolig, var tvungen att springa ner och kolla om bilen stod kvar!

M5:an rör hyggligt på sig alltså =) Hade full tank när jag testade...

//Daniel
Inte? Hmm denna bilen såg exakt likadan ut.. Konstigt. Killen liknade dig med :) Hehe inte meningen att skrämma dig. Ja den går hyffsat ska testa lite mer i helgen Hur mkt rymmer din tank?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.