|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Hade egentligen tänkt mig en billigare bil, fast när man ser en sådan här kurrar det kraftigt i bilbytartarmen... Vad tror ni om värdet på en sådan här? Hur trevlig den än må vara med M5-motorn blir jag osäker på värdet eftersom den inte är original. //Daniel | |
| Dra bort 20000:- direkt pga motorn säger jag, inte lätt att gräva upp en frisk M88, eller en M88 överhuvudtaget. Men det beror ju på vad man vill ha, rolig stylad (fälgarna) bil eller original-stuk. Dessa är ju iaf klart snyggast med 16" BBS krysseker. | |
|
Varför dra bort 20000 direkt? Den motorn behöver väl inte vara dålig. Eller är det för att den inte är original? Den kan ju vara original men trimmad, sen om 350hk stämmer vet man inte. Enl. VV ska den ha 315hk. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Grejen är väl att den typen av bil är värd mest om den är helt original. " tvätta, tvätta, tvätta.... " Länk |
|
|
Instämmer med C.Svensson ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Såg en sak till som är mindre roligt med den bilen. Det hänger 5!!! st wunderbaums i backspegeln, det är ett helsike att bli av med den lukten.... En petitess i sammanhanget med ändå....:) " tvätta, tvätta, tvätta.... " Länk |
|
| den bilen är sjukt snygg... | |
|
Håller också med C.Svensson att den helst skulle haft originalmotorn men hade inte priset varit ett helt annat då? |
|
| Som nån sa, för att den inte är original. | |
|
De fina originalbilarna ska vara dyrare, håller helt och hållet med... men vad tror ni om priset på denna? För mig är det här drömmen! Jag kör mycket helre en sådan här än en original så för mig är det guld och gröna skogar, men man ska ju kunna sälja bilen efter ett tag om man behöver pengar. Såg oxå att den är registrerad med 315hk, vilket innebär 3,6l-motorn, att få upp den till 350+? Ja, Erland Kochs har ju rykte om sig att kunna trimma BMW så det får man nog lita på, lär ju räcka till i vilket fall som helst... //Daniel |
|
|
Konstigt att den är omregistrerad med annan motor, det ska väl inte gå på en Bmw som är nyare än 75 års modell? Bilen i länken verkar ju vara riktigt fräsch och garanterat en härlig upplevelse att köra. Svårt med värderingen, det gäller att hitta rätt köpare. Man kan ju inte räkna med att originalfreaks slänger sig över den. Annonsen har väl legat ute ett tag så du kan kanske ge han ett "halvtaskigt" bud på den, Kan ju iofs finnas ett annat skäl också att den inte är såld och det är ju att han kanske inte är beredd att gå ner en krona. Stod det inte att den behövde säljas snabbt pga utlandsflytt? " tvätta, tvätta, tvätta.... " Länk |
|
|
Står att den måste säljas snabbt och även att priset diskuteras... känns spontant ganska mycket pengar för mig att lägga på en E24, men "vill ha faktorn" är minst lika avgörande som priset... suck! Det går att omregistrera även nyare BMW vad jag har hört, man behöver väl något papper från Förenade Bil som inte är helt lätt att få tag i om jag minns rätt? //Daniel |
|
|
Tror i och för sig att bilen sitt värde bra ändå trots att den inte är original. Det sitter ju trots allt en M-motor i bilen besiktigat och godkänt. Sedan är det ju en riktigt skön, snygg och klassisk Bmw-modell. Du får nog helt enkelt ringa upp ägaren och diskutera priset! " tvätta, tvätta, tvätta.... " Länk |
|
| Dom där såldes väl aldrig i sverige? Om bilen är en så kallad flyttgodsbil så kan man i princip stoppa in vilken motor man vill. Rätta mig om jag har fel. | |
| Kanske lite fel i rubriken för detta är väl ändå den ända M6:a som Bmw tillverkat! Länk | |
| Jag tror att korrekt benämning är BMW M635 CSi. Här är en: Länk | |
|
Det såldes visst M6 i Sverige, dock endast modellåret 1989. Sen så hette M635CSi M6 i USA så den nya coupém har ett gammalt namn typ 20 år. |
|
|
M635csi eller M6 vet inte vilket namn som är det officiellt korrekta? Men som nämnts ovan så har båda namnen använts. Denna bilen som tråden handlar om är importerad under början av 90-talet. Hoppas på en provtur nu i helgen. Fler spekulationer om värdet? //Daniel |
|
|
Om det inte finns en konverterad (R134a) och fungerande AC så är den inte intressant för mer än 85-90.000:- men det är ju jag det... Mvh |
|
|
Provkörde bilen igår och den kändes trevlig, bara en fråga om priset...? Den har AC som ska vara fungerande, dock har det läckt någon stans...? Vet inte om det är den är konverterad till den nya gasen? //Daniel |
|
|
Ang. M6 eller M635csi, så står det M635csi i motorrummet på den lilla skylten med info om bilen, medans det står M6 på bakluckan. //Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.