AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.047

Kylnings problem?

Ex
3
Exklusivt
328iM -96
Hallå har en liten fråga!

har en 328i 96-a. För någon dag sen så dök det upp på färddatorn Kuhlwasser prufen, slog upp ordet i ett lexikon och upptäkte att det menades med att kylarvattnet va på en låg nivå, hade innan dess kört några mil med färddatorn gnälandes om det, men iaf jag fyllde på vatten och körde en runda, efter ett tag så kom det upp igen på färddatorn och jag hälde på lite till fast denna gången med lite glykol också, sen dess har nivån på kylarvätskan varit ok, men motorn blir nästan aldrig kall, det kan gå flera timmar och den är inte nere på blå nivå, utan bara gått ner ngn enstaka milimeter på mätaren, låter man bilen så över natten så är den dock kall på morgonen. Tar man då bilen på en runda efter den varit kall så blir den varm snabbt som bara den, dock aldrig över halva mätaren! värkar va ngn problem med att kyla ner motorn men det konstiga är att bilen aldrig blir för varm ändå, någon som haft samma problem eller liknande?
Ma
309
Majid
320dA Touring -10
Du har inget problem. Mätaren ska visa mitten, kall motor är inte bra, kör den på tomgång nån minut när det är kallt ute innan du kör med den.

Sålänge den inte visar röd blinkade lampa eller är över hälften så ska du inte oroa dig. Glykol gör ju så att vattnet inte fryser på vintern.

Somsakt du har inga problem med kylningen!
Ex
3
Exklusivt
328iM -96
nä det är nog inget fel med att den har någon risk att bli överhetad eller liknande, det konstiga är att bilen vägrar ju bli kall, det tar minst 10 timmar innan bilen är "helt kall" ska det verkligen ta så långt tid?
Ma
309
Majid
320dA Touring -10
Beror på hur länge du har kört, och när du slår av motorn. På kvällen när det är svallt ute så blir den kallare lite snabbare, men visst du får räkna med flera timmar innan den svallnar, du har ju en sexa tänker jag mig?

Ex
3
Exklusivt
328iM -96
jo det har jag ju iofs, men det konstiga är att den hela tiden gnäller om mer kylarvatten! och man kan inte se att det läcker på ngnställe! välldigt underligt
parolof
Här finns det info om var sensorn sitter som larmar om låg kylarvätskenivå, Länk

Eller se Länk för en bild på den, troligen har anslutning oxiderat
så att den larmar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.