|
|
|
|---|---|
|
Jag idag fått låna en videomodul, som jag tänkte försöka montera. Jag vet inte vad det är för modul, men det står nummer 6 902 015 på den. Det är till en 530i touring-02 med navi 16-9. Är det lätt att montera? behöver jag köpa några kablar. Gärna utförlig beskrivning, tack. Var snäll att skriv sakta! jag fattar rätt långsamt. Tack på förhand. Länk Länk | |
| Satt det ingen i original om bilen var utrustad med navi+16:9 skärm? | |
|
nej. Länk Länk |
|
|
Bara plugga in. följ färgerna på kontakterna i bak. den som sitter direkt i navven idag . skall in i videomodulen och istället skall en kabel från nav till videomodulen dit - (den sitter mellan nav och skärm alltså rent kabelmässigt. |
|
|
Hur vet man om man har antenn? Har alla det? Länk Länk |
|
|
Kan man testa tv:n på nåt vis? Navin har 2 kontakter: blå o lila. den lila har bara 2 kablar. modulen har 2 kontakter: blå o vit. Jag provade att sätta den blå kabeln i blå kontakt på modulen. inget hände, utom att skärmen slocknade Länk Länk |
|
|
Imix: Du behöver antagligen ett extra ledningsnät från BMW, kostar ca 600 kr. Dessutom misstänker jag att videomodulen är avsedd för den gamla 4:3 skärmen. Iofs fungerar allting ändå, bilden får svarta sorgkanter. Antennerna kopplas till dom små kontakterna på videomodulen. Sitter bredvid dom stora. Antagligen har du inte förberett för TV i din bil och saknar därför spärrgrunkorna och antennkablarna. /Johan Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi. |
|
|
olja: 4:3! det vill jag ju inte ha. Igentligen vill jag inte använda den tv:n, jag vill bara komma åt så jag kan använda en extern DVD/digital tv-mottagare som jag köpt. Kan man koppla in sej via navin? Typ backkamera ingång på navin? finns det? Länk Länk |
|
|
Back-kamera och aux-ingången är väl båda via tv/videomodulen? Navigatorn har mig veterligen ingen ingång för externa enheter... |
|
|
om jag kopplar in mej via videomodulen, blir det då alltid 4:3? Länk Länk |
|
|
Imix: Jag är inte helt säker på hur "fel" videomodul beter sig. Iaf blev sorgkanter för mig i alla lägen. Har du inget behov av TV. Köp en Länk Du får ljudet i stereo. Org. videomodulen har endast mono. Möjligtvis går det att programmera om din videomodul. Jag har sett tyska firmor som gör det för en tusenlapp. /Johan Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.