|
|
|
|---|---|
| Tja har ett konstigt ljud på min M5 3.6 li fram´under motorn runt servo och ac pumparna det raslar/viner konstigt när den är kal sen när den har gått en stund så klickar det till och blir helt tyst och inga ljud alls vet inte vad det är någon som vet | |
jimmy/bmw |
billig din bil nu da ?? :P |
|
Va FAN SKULLE DEN VARA BILLIG FÖR!!!!!!!!!!!!Den går ju bra och så det är bara irriterande |
|
jimmy/bmw |
oo lunga ner dig skoja ju bara lite. min 323 låter nå liknade men inte bara i början utan kan börja låta då man är ute och åker med |
| jo då lungt vet du =) men har du hittat felet då?? | |
jimmy/bmw |
jag inbildar mig att det är ac:n som låter kan ju var nått annat? men om jag får reda på vad det är så säger jag till !! :) |
|
låter trevligt =) |
|
| Kolla luft pumpen. Koppla ur den, låt den kallna å starta igen.... Sitter en kontakt till den bredvid fördelaren. Hadde liknande strul på min. Annars kan det va kedje sträckaren som inte får olje tryck på en gång, skit i olje loppen till den. Skruva ur den och gör rent. MVH T | |
| ok är luft punmpen el driven?? men det är kanske bättre att byta sträkarn till en ny men det låter ju 2-4min | |
|
åströmarn: Jag har samma fenomen med min. När den är kall är där ett annat liksom vinande ljud som följer med motorvarvet, men släpper vid 2000-2500 varv. Kör jag i 5 min och sedan stannar motorn för att starta om, är ljudet borta. Vet inte vad det är heller. //Mats |
|
|
matspon: Stanna inte bilen när den är kall!!! Fy!!;-) Det är väl luftpumpen som låter om jag har förstått saken rätt?! Sjöberg |
|
| Jo det är luft pumpen som låter för er. Den sitter ovanför ac n och är driven av samma rem som den. Koppla ur kabeln som sitter bakom plast locket bredvid fördelaren. Pumpen gör enligt mig ingen nytta, blåser luft till avgas systemet för bättre förbräning innan motorn fått lite värme..... MVH T | |
| ok villka änglar ni är skulle precis riva isär motorn och titta=) | |
| Hoppas du fått tyst på din motor? Va det pumpen? Kul att veta om ja kände igen dina symtomer som du beskrev väldigt fint.... MVH T PS någon som vet om ja måste lossa toppen på en 3,6a för att byta skyddskåpan till kam kedjan. Den läcker olja? | |
| har inte hunnit med min bil än vi ¨håller på att bytta topp packning på en polares Audi S2 | |
|
sjoberg: Även när oljetemperaturmätarn visar 60-70 grader kan ljudet ibland vara kvar och försvinner inte förrän man startat om motorn. Vad händer om man stannar motorn i 5 sek och sedan startar när oljetempen ligger på drygt 50 grader? //Mats |
|
| Bra fråga men var fan sitter den kabeln man ska ta av ??bakom det locket brevid fördelar locket eller var vill ha en bättre förklaring tack =) | |
| berging: Du behöver inte lyfta toppen, men däremot så är det kinkigt att få dit kåpan utan att sabba packningarna (trågpackning + toppackning). | |
|
ingen som vet exakt? |
|
| Jo! Den sitter bakom kåpan bredvid fördelaren. Sitter 3st kontakter där, tror det är den närmast fördelaren? Kolla bara vilken som går mer mot pumpen. MVH T PS tusen tack för svar på min KÅPA fråga. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.