|
|
|
|---|---|
|
Ja, som rubriken lyder... Nu tidigare idag när jag skulle gå ut i bilen och hämta en sak... så bara av en slump så lyfte jag på gummimattorna fram. Där fick jag en lite otrevlig överraskning, det va lite vatten uppe på golvmattan + när jag lyfte på hela golvmattan så stog det ca 5mm vatten på plåten :S. Så nu till frågan... OM jag nu skulle riva ut all golvmatta och istället lägga in nån sorts plåt (hasplåt) på hela golvet både fram och bak, skulle det blir bra då med tanke på alla elkablar och sånt..?! Jag har använt sökfunktionen men inte hittat nåt där... så därför startade jag en egen... Medlem nr. 06086 Bilen: Länk | |
|
du kan prova som jag gjorde sätt in liggunderlag i bilen på golvet och runt torpedväggen blir tyst tar inte åt sig vatten väger ca 1kilo totalt lätt att hantera med sen köper du matta på en välsorterad färgbutik/mattläggare och lägger in själv, finns i 3mm tjocklek och är lätt att bearbeta med |
|
|
Hmm, det lät som en bra idé! Men hur blev resultatet av det? Och hur får man till "fotstödet" som finns på förarsidan? Bygger man upp det själv på nåt sätt eller..?? Medlem nr. 06086 Bilen: Länk |
|
|
du kan ju svetsa dit en plåt innan du sätter dit mattan om du vill ha stöd resultatet blev perfekt och det samlar inget vatten på golvet för mig testade med en decibelmätare (nokia 5140)och den blev tystare än innan( satte i dörrarna också) |
|
|
nu idag har det ju regnat ganska mycket här uppe i umeå, så jag va ut och kollade till mitt lilla läkage... den här gången va det ännu mer vatten!!! ca 1 cm på själva plåtgolvet :( blir det för mycket jobb säljer jag den och köper en annan E30, kanske en touring BMW Club Schweden, Medlem Nr: 06086 Länk |
|
| kommer det via framrutan? | |
|
Vad gör denna tråd i Trimning? Laga läckaget istället för att ta bort det sekundära problemet med våt golvmatta! På min E30 så hade det rostat hål i bakkant på vänster hjulhus så att sprutet från hjulet letade sig in i bilen, skar bort det rostiga och svetsade i en plåtbit. Tätade med karosserikit och målade.. Sen lyfte jag mattan och satte in 2 kupevärmare under och lät dem stå på i 2 dygn (var noga med att inte täppa igen inloppskanalen - brandrisk). MVH Arne Lindgren BMWCS[Syd]#4324 BMWSC#164 Länk |
|
|
Trimning innebär ju inte bara trimma motor utan är ju även lättning och övriga uppgraderingar, så jag tycker nog att tråden ligger rätt va. Marcus Kylén marcus@m-tec.se www.m-tec.se |
|
|
det kommer inte via vindrutan, utan jag tror att det kommer från avrinningen från takluckan(?) eller är jag på helt fel spår? BMW Club Schweden, Medlem Nr: 06086 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.