AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
803

Belyst M-knopp lyser ej?

M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Hej. Min M-knopp lyser inte och jag tror att lampan är sönder. Hur får man loss den? Ta bort hela damasken eller?
Kan ju vara kul att den lyser när man ändå har en.

MVH: Henrik

///M3
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
inte növändigtvis lampan (dioden). Vanligtvis är det kabeln som slits sönder någostans. Upp med damasken o titta...

Micke K. Länk
be
138
berging
M5 E34 91:a
535 E39 V8a
325 E36
Om kabeln under damasken gått av så har ja för mig att även instrument belysningen slocknar.... På min funkar ingen av dom och det sägs vara så? På så vis kanske ja behöver hjälp ochså? Har inte kollat min ännu. MVH T
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Ok. Instrumentbelysningen funkar på min, så de borde vara lampan.
Men hur kollar man den? Får man ta bort damasken ändå?? Och hur fan får man bort den? Bara att lossa den eller sitter den nån spärr nånstanns, gillar inte att slita i grejorna när jag inte vet.

///M3
be
138
berging
M5 E34 91:a
535 E39 V8a
325 E36
Pressa den in emot spaken. Det ligger en plast ring el kalla det form längst nere som skinnet är fäst i och på min va det bara att pressa den in mot spaken. Och sen ser du skumgummi mm och kablarna till dioden. T
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
jag vet tyvärr inte hur damasken sitter på M3or, på M5an sitter det 4 spärrar under, så det är bara att trycka på ena sidan, men som sagt det är på M5an det. Instrumentbelysning slocknade inte på min när kabeln gick av, bara dioden i knoppen.

Micke K. Länk
Min slutade lysa p.g.a kabeln och instrumentet lyste ändå, fick pilla upp lite av skinnet för att komma åt skadan på kabeln så kolla kablarna innan lampan.

M.v.h/Micke

BmwCS nr05419
Länk
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
OK grabbar. Tack svaren, jag ska ta bort damasken och kolla vad som kan vara fel, om jag nu lyckas med det utan o riva sönder halva bilen:)

Nä, men de ska nog inte vara några problem. Verkar som det är vanligare med kabelbrott än att lampan är trasig nästan.

///M3
Hur vet man att knoppen ska vara belyst?

///Micke
Touringklubben: Länk
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Den ser lite genomskinlig ut tror jag. Men jag fick reda på det av den förra ägaren faktiskt.

///M3
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.