|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, är ny här, har bara suttit och blädrat lite innan och läst runt. Men imorgon (fredag) får jag hem min e34 M5a 3.6 -90, en svensksåld med full dokumentation, servicebok, ja allt. Som gått 19.000. Så det är på tiden att jag blir aktiv här. Det ska bli intressant, pappa plockar upp den i skåne på hemvägen från Tyskland. Så jag är som ett barn dagen innan julafton :) I alla fall, tänkte höra här, eftersom detta verkar vara rätt forum, & ja, frågorna jag ställer har jag sökt efter innan. Har inte fått ut det jag velat, så jag frågar här. Först & främst, ett litet sportavgas gör sig väl aldrig fel, från katt å bakåt vare tänkt. Vart hittar jag rostfritt sportavgas som ger ett härligt ljud, som inte kostar allt för mycket ? Har sökt överallt känns det som, utan resultat. Ferrita känner jag ju till, vet även att dom kan va ganska dyra (?) Sen så vill man ju att det ska se fint ut också, orginal utblåsen är inte så jätte upphetsande. Det var väl egentligen bara det jag hade att fråga om för tillfället. Ville mest bara presentera mig lite och berätta att nu har ni snart en till M billist på forumet :) Mvh / Patric | |
|
Finns ju knappast nåt snyggare utblås till M5 E34 än just original utblås. Men tag kontakt med nån som säljer sportavgassystem så får du ju dagsfärska priser finns ju hur många tillverkare som helst så sök på google så hittar du garanterat något. Sen så kommer ett sånt icke-original avgassystem att sänka värdet på bilen kraftigt :) (Lika bra att skriva det annars gör bara någon annan det). |
|
|
Jaha, säger du det.. Tyckte iaf inte att det såg spec kul ut alls. Kanske ser bättre ut i verkligheten. Jo, men man får ju behålla orginal systemet å slänga på det innan man säljer den :) har sökt på google utan nåt vidare resultat som sagt, så tips på ÅF i sthlms trakterna motages gärna ! Mvh. |
|
|
Delonge: E det OKP*** du skall köpa?!? Sjöberg |
|
|
Haha,, Jaa ? Hur visste du det ? och varför alla dessa utropstecken ? |
|
|
Grattis till en underbar bil! Har ett sportsystem på min, vill du byta? Tycker min låter lite väl. |
|
|
Häkkinen, Tack. naej, vill isf behålla mitt orginalsystem, bra & ha du vet :) Vadå är det så att det är obekväm ljudnivå att åka omkring med ? Hur många dämpare har du ? |
|
|
Delong Varför har bilen 2 olika fälgar?Ser det ut som iaf? Finns orginal fälgarna kvar till bilen? Hoppas du blir nöjd med bilen iaf :-) Mvh / Martin |
|
|
haha, Jo jag vet, bilhandlarn hade tydligen fått in bilen så, och inte orkat göra något åt saken, undrar hur man lyckas från första början.. Det ska inhandlas 18" Alpina hur som helst. Som vanligt med allt annat blev det förseningar på leveransen. Bilen kommer på söndag kväll, & ska på måndagen (ev tis) in på bil & motorteknik i huddinge på total genomgång & service. Så det blir helt enkelt till å vänta lite till,, är så sugen ! Men i veckan så :) Mvh / Patric |
|
|
Har du läst den här tråden om bilen: Länk Har handlaren nån förklaring till varför bilen inte har strålkastartvätt (bytt stötfångare?), den är väl svensksåld? -M5 E34 Limousine register |
|
|
Markkus: Finns visst ett snyggare utblås än orginal. Mitt (skratt). Jag har låtit Alutech Raceparts bygga ett system på min. Ser precis ut som orginal men istället för 2x2,5" så har jag 2x3". Tycker själv att det ser riktigt snyggt ut. Delonge: Vad hade du tänkt dig för system? Hela vägen eller från katten o bakåt. Jag har nu från katten o bakåt o det räcker tycker jag. Tror nog att orginalsystemet är ganska optimerat på dessa bilar. |
|
|
21 ägare - låter ju bra ! hoppas du fick den billigt ! Bilen kanske är jättefin fortfarande. Har varit och tittat på den en gång för lääänge sen, när jag letade m5a men den gick bort direkt ! Roligt att den är svensksåld iallafall ! Dom är inte så vanliga ! Lycka till med bilen Mvh / Marc |
|
|
Den ser ju fin ut , defnitivt så tycker jag att den inte ser ut som ett lik som det sägs i den länkade tråden.... Man måste ju komma ihåg att detta är gamla bilar numera... Billy B10 Länk |
|
|
Nej nu tror jag ni överdriver lite. Farsan och hans vän som för övrigt har hyffsat koll på e34 m5, (då han ägt flera själv) har ju vart där & kollat igenom bilen, Riktigt fint skick enligt han som jag litar på till 100 när det gäller bmw. Vad man nu definerar som fint skivk. Sen att batteriet inte funka eller vad nån sa, och att den är lite halvdan i motorn just nu är väl inte så jävla konstigt då den stått i 1,5 år ? det är därför den ska in på genomgång å service direkt när den kommer hem, innan jag ska köra med den. Det där med strålkastar tvätt har jag ingen aning om. Sen så är det ju faktiskt trots allt en bil som är 15 år gammal. Värt att ha i huvet kanske. Att det är så hiskligt många ägare på den har jag ingen aning. |
|
| det är väl inte så svårt att kolla upp ! | |
| med så många ägare så har dom säker försökt dölja nått på den (kanske krockslada) | |
|
Jaja,, nu är den iaf hemma, & kan säga att detta var en livs upplevelse,, när den startades upp, lät så jävla rå :) Fick ju gåshud.. Blev riktigt förvånad över att det kan va sån komfort i en sån gammal bil, låg ju som en dröm på motorvägen. Va absolut inga direkta fel jag kunde se, förutom att den va lite ojämn på tomgång då, men som sagt den har stått still i 1.5 år,, Den ska direkt in på verkstaden i morgon bitti, för att ses över & bli åtgärdad, känns bra. så, fortsättning följer ! Mvh / glad patric |
|
|
Trevligt , kul att du är nöjd !! Fortsätt gärna att rapportera om M5'an ! Billy B10 Länk |
|
| Hur gick det med bilen? | |
|
Jo, det har väl inte gått nån speciell vart, den är fortfarande inne på service & omvårdnad, Hoppas på att få den innan helgen. Sitter fortfarande & klurar på vad jag ska ha för avgassystem,, kollade lite på Eisenmann, är inte dom systemen mycke billigare i Tyskland, eller är jag ute å cyklar ? |
|
| Och nu är den till salu igen: Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.