|
|
|
|---|---|
|
Hej!! Snart vill jag köpa min första bil. Men jag vet inte vilken modell jag ska ha??? Vilken modell ska jag ha och vad finns det att få tag i för ca 25 000kr. // #FREDRIK# | |
|
Hej och välkommen! En sjysst 318is 16v e30 karossen? Hittar nog en riktigt fin för en 20, sen har du ju 5 kvar att lägga på saker och ting du tycker är viktigt att göra på bilen. Jag hade nog väntat lite, skramlat ihop lite mer pengar och satsat på en 318is a lá e36. Men det är nog inte så smart att köpa de billigare bilarna, de i botten. Men men. Beror ju lite på hur du ska försäkra bilen osv också, ska du ha den på pappa så kanske du till och med lyckas hitta en 325:a e30. Väldigt körglada bilar. Men jag tror nog att som första bil så är nog en fyra lagom. Efter nått år när du börjar få lite mer erfarenhet och så, då är det lämpligt att byta upp sig till nått med mer krut under huven. Sök inlägg här på forumet, denna fråga har behandlats X antal ggr. Samt kan du finna jämförningar mellan bilarna och en enorm mängd info här på forumet. |
|
|
Satsa på en E30 318is eller 325:a. Körglad bil och väldigt lättmekad med billiga reservdelar. Dock så är ju bilarna lite till åren så en del skavanker och rost får man räkna med. Men är man lite händig så går ju allt och fixa för en rimlig peng. E36 318is kostar en hel del mer att äga så kör på E30. MVH |
|
|
Du måste väl ha en bil med sexa annars kommer pappa din och mobba dej för att du bara har en tredjedel så mkt cylindrar som han. :) Sen så finns de väl fina bilar av e34-karrossen. Jag själv skulle tro att många e30 är rejält körda och kanske i vissa fall dåligt skötta då jag ser det som en typisk ungdomsbil. |
|
|
525i 24V E34 skulle vara mitt val, en lagom vagn att börja med, helst med diffspärr/ASC+T för säkra vinteregenskaper, går att hitta vettiga exemplar för 25tkr, det är bra att börja med en krocksäker bil, och säker är E34, E30 är inte det, långt därifrån till och med(; Mvh Stephan |
|
jimmy/bmw |
hade nog vallt e34 525 24v jag med ! |
| jag hade köpt mig en e30 316 men de är svåra att få tag i | |
|
MD: Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Udo Dirkelsniff: Jag VET. Jag undrade vad Fredrik hade tänkt att göra. Det är väl upp till var och en att göra som de vill, så i Fredriks fall skulle försäkringen vara rätt avgörande. |
|
|
Varför inte en äldre välputsad trotjänare för rimliga pengar: Länk Eller en lite ungdomligare slit och släng: Länk Fast en lite modernare bil är kanske roligare: Länk |
|
|
E30 318is 16v kör jag själv och är nöjd. Härlig bil som är kul att köra. Dock blir det nog till att köpa E36 eller E34 efter vintern för att komma upp lite i komfort. Fast jag vet inte hur jag ska göra, gillar ändå trots allt min lilla röda :) Säkerhet som Stephan735i talar om är inte att förglömma. har många gånger funderat över hur illa det kan gå i en gammal E30. En av anledningarna till att jag funderar på att byta. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.