AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
9.054

Göteborgs Bilservice

Hej!

Jag tänkte nu att testa serva BMW på Göteborgs Bilservice eftersom de fått goda rekomendationer här! :-)
Men som många påpekat så är det tyvärr inte så lätt att få tag på dom via telefon.
Så därför tänkte jag försöka hitta ut till dom direkt i Partille!
Men, är det någon som vet vilka öppettider som Göteborgs Bilservice har?? Så att jag slipper åka ut till Partille och det är stängt..!

MVH
/Marcus
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Han som har firman heter Joakim och jobbar i stort sett ensam, på morgonen brukar han handla delar, så vid nio brukar han vara där, och går sällan hem före fyra. När han är upptagen med kunder svarar han inte i telefon, därför är det ofta ingen som svarar. Jag lämnar numer alltid mina bilar till honom, han gör bra jobb och är dessutom billig.

BMW CS #5206
Tack för rekomendationen! :-)

Synd (eller kanske ändå tur..) att det är lite svårt att få tag på honom via telefon.

Är det ändå att rekomendera att låta Joakim på "Göteborgs Bilservice" göra en "Inspektion I" (på en 10 år gammal BMW 318 Ti Compact) jämfört med att lämna den hos t ex: "Bayerische Bilservice AB" (BJ Bilservice) (som är lättare att få tag på..)??

BMW Group i Göteborg ligger tyvärr alldeles för högt i pris för att göra "Inspection I" på denna 10 år gamla BMW 318 Ti Compact (dubbla priset!)!
Så jag står och väljer mellan att göra denna "Inspection I" hos antingen:
"Göteborgs Bilservice" eller hos "Bayerische Bilservice AB" (BJ Bilservice).

"Bayerische Bilservice AB" (BJ Bilservice) verkar det vara lite lättare att få tag på (ialla fall via telefon), men det kanske ändå är mer värt att lägga ner lite mer energi och åka ut till Partille för att söka upp Joakim på "Göteborgs Bilservice"??

Vad är er rekomendation, var är pris & kvalitetsmässigt bäst för att göra en "Inspection I":
"Göteborgs Bilservice" eller "Bayerische Bilservice AB" (BJ Bilservice).

/Marcus

Jo
233
Jomu
528iA Touring -00
Hej Marcus,

jag har ingen erfarenhet av Bayrische, behövs inte när man en gång lämnat bilen till Göteborgs bilservice. Tror inte någon kommer upp i hans kvalitet, ärlighet och prisvärdhet. För mig finns det inget alternativ till GBG:s bilservice. Han ställer upp i vått och torrt.

MVH

JoMu
Antingen Göteborgs Bilservice eller Bavaia HB bäge är bra på sitt sätt. Samtliga verkstäder med telefonnummer med mera: ---> Länk
Iw
794
Iwarsson
530xd Individual -16
Jag har inga bra erfarenheter av "Bayerische Bilservice AB". Lämnade min E32 750 där för en Insp II. De gjorde en grundlig genomgång av bilen och kom fram till följande fel;

*alla fyra EDC-dämpare helt slut

*AC ur funktion, kondensatorläck

*topp-packningar kass pga vattenförbrukning

*med mera

Jag har för vana att spela dum när man lämnar bilen för att se vad det resulterar i. och i detta fallet hade det resulterat i att skrota bilen med dessa felen alltså mer i reparationskostnad än kostnad för bilköp...

Nu är jag inte expert på bilar men inte heller tappad bakom en vagn. Snokade reda på felen själv.

Dämparna; Ja det var komfortlampan som var kass (ingår i systemet) samt EDC-boxen (köpte jag på skroten för en femtiolapp...) och ett kabelbrott. Deras kostnad för rep (som jag naturligtvis inte gjorde) över fyrtiotusen och jag hade fortfarande haft samma problem...

Topp-packningarna, ja det var det kända gavelproblemet på E32s kylare. Kostnad för mig, en tub gratis industrisilikon från jobbet...

Ja ni fattar poängen va.

Jag säger bara byt olja där inget mer!

al
371
alfatok
850IA -91,735 IAL -92, 530 IA -03 (E60). 3.0 L -75
Konstigt, det där med Bayerische Bilservice och dina topplockspackningar. Jag har sett dem kolla detta på en bil. De mäter avgaser i kylvattnet, om det inte finns, tryckprovar de systemet... Svårt att tro att detta kommer sig av det fel du säger att du hade, med kylet.

Dämparna kan jag inte uttala mig om. Men jag vet att de ofta är noga med bilarna, så de slipper höra att "Ni hittade inte dessa fel som de andra påpekade" , kan vara på besiktning osv... Dessutom brukar de laga källan till felet, till skillnad från "auktoriserade" firmor - inte bara symptomen. De brukar dessutom bli tillfrågade av bl.a. Göteborgs Bilservice när det uppstår problem (jag vet det, för jag har sett Jocke hos BJ). Inget fel på Göteborgs Bilservice heller - de är duktiga!!

Iw
794
Iwarsson
530xd Individual -16
alfatok;

Som sagt "mina" erfarenheter därifrån var inte bra. Visst allt verkade superproffsigt från början... Jag finner inget nöje i att se någon mickla med min bil så jag såg inte vad de gjorde.

Och nej det är inget fel på mina packningar (tre och ett halvt år sedan) alla problem har jag löst själv ihop med en BMW firma jag är nöjd med.

Tänker inte göra detta till ännu en "jag tycker-du tycker tråd" mina erfarenheter är att de är mycket snack lite verkstad. Granath undrade och han har nu fått en bra och en dålig upplysning så att han kan välja själv.
Någon nämde tidigare Bavaria, jag kan varmt rekomendera honom. Mycket trevlig person som har företaget och bra priser. Har bara bra erfarenheter därifrån både gällande utfört arbete, bemötande, ärlighet samt pris.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Göteborgs bilservice är bäst. Alltid 100% seriös ärlig och billig.
Jag lämnar min BMW dit utan att oroa mig.

Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk
Jag har varit hos Göteborg Bilservice (Joakim) och kan säga så här:

Killen är så pass ärlig, kunnig och tillmötesgående att jag alltid kommer att serva mina BMW:en där! Just nu bor jag i Lund men kör ändå de 25 milen till Gbg för att han ska serva bilen.
Instämmer, har varit kund sedan 1992. Han är oerhört kunnig och tillmötesgående. Har varit på BJ-bil två gånger nyligen men de är inte alls lika tillmötesgående och hjälpsamma. Har försökt få hjälp med en felsökning p.g.a öjämn gång på min 525:a men har inte fått någon hjälp. Det enda dom gjort är att kolla felkoder i motorn.
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
tyvärr har joakim semmester i "minst" 4 veckor framöver enligt honom själv...han är helt grymt bra

köpte tändstift på BJ för 5 månader sedan, fick 2olika modeller av tändstift(samma märke) tänkte väl inte på de å satte i dom, sen länma ja in bilen 1 vecka senare för felsökning (avgasvärden)....satttes i 6 nya stift

fick betala 600 kr för att ja fick ett stift av fel modell
misstag kan väl alla göra, men då verkstan slängde stiften kunde ja inte åka till bj å få pengar/nytt stift.
CK
21
CK_gbg
750 iA -95
750 iA -88
Som alltid så har alla olika erfarenheter, ringde Bayerische Bilservice och fick till svar att han inte ville ha dit min bil för den vägde för mycket för hans lyftar, han frågade inte ens varför jag ville ha hjälp. 750ia E38
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.