AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
716

stötfångare/lackning hjälp!

ol
3
ola.N
740ia-95
Hej!Jag söker hjälp då jag skall lacka om bakre/ främre stötfångare på min 740 -95.Hur tar man bort dom svarta"gummilisterna"samt dom kromade plast listerna.Är det någon som gjort detta tacksam för alla förslag.
Hoppas höra från någon inom det snaraste,tack på förhand. Med Vänliga Hälsningar Ola.N

Visa användare
202
Daniel.J
Skoda Roomster
Segway I170
Segway XT
Hej Ola
Listerna sitter bara dit tryckta.Ta en skruvmejsel och bänd under listen så ser du hur den är dit tryckt. Kromlisten sitter ihop med den
svarta listen. Börja med mittlisten sen tar du sidlisten.

MVH Daniel
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Har för mig att det är jättesvårt om inte omöjligt att montera bort listerna utan att först plocka bort hela kompletta plasthöljet från stötfångaren.

Jättelätt att montera bort stötfångaren (plasten), sök inlägg, det är beskrivet på forumet tidigare vet jag.
ol
3
ola.N
740ia-95
Tjena Daniel.J och Johan.S. Tack för snabbt svar!
Skall kolla på tidigare innlägg samt testa lite försiktigt med ev en skruvmejsel,kommer ni på något annat forum man kan få info om detta är jag åter tacksam, jag var inne på någon tysk sida å kolla när det gällde ner mont av mina fram lampor men har glömt vilken sida detta var. Detta har man alltid någon nytta av.Tack åter igen!
Med Vänliga Hälsningar! Ola.N

Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Tjenare igen..

Kom att tänka på att man monterar ju bort hela stötfångaren, det går alltså inte så vitt jag kan komma ihåg att montera bort hela plasthöljet eller enstaka lister.

Det är som sagt beskrivet noggrannare någon annanstans här på forumet, men i stora drag kan jag säga att den sitter i huvudsak med 2 stora torx bultar underifrån ungefär i varsin ände av regplåten. Sen sitter den även med några låsningsplastgrejer i var sitt hjulhus. Man ska även vara uppmärksam på att om man har PDC och strålkastarrengöring samt dimljus så måste man vara försiktig så man inte sliter sönder anslutningarna till dessa. Dimljusen kan man nog börja med att montera bort, och sedan får man ta resten när man lossat lite på stötfångaren så man kommer åt.
Dh
262
Dhjinn
740iA E38
bakfångaren

Du plockar bort listerna som dom säger, sen finns det 2 alternativ
1:Under mitt listen så finns det 2st skruvar som man skruvar bort+de som sitter i bakre hjulhuset. Du får lossa lite på innerskärmen. På detta sätt tar du bort hela kofångaren.
2: Det sitter små plast pluppar som man tar bort genom att pilla ut mitt "stången/låsningen" och dom sitter över allt ovan under osv+skruvarna i hjulhuset. Då tar du bara bort själva plast delen.
Oavsett vilket sätt så ta det försiktigt för när allt lossnar så är det rätt bångligt och vingligt.
ol
3
ola.N
740ia-95
Tack för tipset, Dhjinn.Skall försöka pilla lite med detta och skall ta en kompis till hjälp för ner mont av stötfångarna. MVH Ola.N.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.