|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
bustorp |
Eller Gustav V:s kurva, så behöver den inte byta namn vid tronskiften, Rille330. "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
|
Hade ingen aning om att det var därför som kungens kurva kalades för just kungens kurva. vad var det som hände exakt när gustav V lyckades mynta uttrycket? |
|
|
Tur att han inte körde sin Shelby Cobra...! Synd om CSL:en naturligtvis. Försäkringsbolaget brukar väl reparera skador upp till 80% av bilens värde, så det borde ju bli några (kunga-)kronor i detta fall...? Tycker kungen är cool. Han har bra bilsmak i alla fall. |
|
bustorp |
Länk "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
| Kungen har bra smak vad gäller bilar =) | |
| tack bustorp! | |
| Länk | |
|
Känns som att det här har alla chanser att bli århundradets mest uppjagade kötouch här i Sverige. Diggar CG, han är rätt mänsklig. Ser så skönt bortkommen ut på officiella tillställningar i gå-bort-kläderna. Lite som en uppklädd Kalle (Kalle & Hobbe-Kalle alltså) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Klart som f'n att Kungen kör BMW. Han är ju -Kung- ;) ------ Länk Länk |
|
|
"Gustaf V älskade höga hastigheter och råkade då och då illa ut. Hans mest berömda trafikolycka ägde rum den 28 september 1946, då den av majestätet hetsade chauffören körde cadillacen i diket i en kurva på gamla Södertäljevägen, snart döpt till ”Kungens kurva” (här finns i dag ett Ikea-varuhus). En sådan kung hatar man inte. Man vänjer sig vid att han finns där, ungefär som man vänjer sig vid årstidernas växlingar." Min 735iL -01:a Länk |
|
|
Nu lär det ju snart finnas en "Karl-Gustaf-Rondellen" i Norrköping ! Min 735iL -01:a Länk |
|
| "För Sverige i bilen". Är inte det hans måtto? Hade jag själv blivit påkörd av Knugen hade jag hurrat (såvida jag inte fått fysiska skador vill säga). Alla skador skulle bekostas av hyenorna på våra skvallertidningar så en liten buckla där bak hade genererat mångdubbelt mer pengar. | |
| Såg ju inte så allvarligt ut, verkar som motorn inte tagit smällen iaf... | |
| Tycker att kungen är värd att åka CSL! All fin reklam och marknadsföring som han har fixat åt vårt fina land ända sedan han föddes kan man inte betala tillräckligt med all världens pengar tycker jag. Ständigt påpassad o så vidare | |
|
I vilken rondell ägde kroken rum? Var det den första rondellen i stan norrifrån räknat, där det finns någon mack och en McDonalds? Där har incidenter inträffat förut. Mellan Linköping och Norrköping pajade generatorn ihop på min djupt saknade Volvo Amazon -64. Strömmen i batteriet räckte precis till att ta sig till Norrköping, instrumentbelysningen och strålkastarna blev svagare och svagare. På krönet lade motorn av, och jag fick rulla sista biten nerför gamla E4:an mot rondellen. Ljudlöst, med död motor, gled jag genom rondellen och rullade precis in på OK-macken, som fixade en begagnad generator på en timme! Det kallas tajming! |
|
|
Alltså... Är Aftonbladet sanna eller? Nu är dom uppe i 8 (minst) olika artiklar om kungens lilla samanstötning. När ska dom inse att det här är en typ av olycka som det händer 100 av varje dag utan att ens polisen blir inblandad? ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
| Testa för skojs skull att göra utdrag från Vägverket på bilen och H.M Konung Carl XVI Gustaf står minsann som ägare. Trodde det avr hovet eller nåt. FRÄCKT! | |
|
Bilen lagas, det kan ni oxå läsa om i ovan länkar. Nicke |
|
|
I Expressen står det att bilen är helt demolerad... Ser väl inte så farligt ut. No More Limits! |
|
|
Nej. Hade det inte varit så att spoilern var i kolfiber så hade reparationen inte blivit så dyr. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.