AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.363

Vad betalar ni i försäkring för era M-couper

Har planer på att köpa en M-coupe men efter att ha kollat runt på olika föräkringbolag vad en sån skulle kosta på min brorsas namn (under 25!) så fick vi priser på allt mellan 36-34000 kr helförsäkring helår! Skall tilläggas att min brorsa har full premie sen innan på andra bilar! Är tacksam om jag skulle kunna få namn o priser på olika bolag! Tack på förhand.

"Stand Tall And Shake The Heavens"
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Då drar vi samma visa igen då som några ggr förut.

Försäkringspremier är HÖGST individuella och HÖGS relatierade till var man bor. Olika bolag kan ha olika priser beroende på dessa parameterar. Du måste helt enkelt själv ringa runt o kolla upp sånnt här.

Ett bra tips att börja med är Länsförsäkringar eller Salus ansvar. Jag själv får betala 11.000:- / år för min M-roadster på Salus ansvar men då är jag 33 fyllda också, men har inte nån full bonus pga en olycka i vintras med min andra bil.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Som Highway Star skriver så måste du själv kolla alla bolag. De flesta av bolagen har möjlighet att ge priser on-line på nätet om bilen är svensksåld.

Själv har jag tidigare fått bäst priser på IF men du är det Originalförsäkring Länk som för mig erbjuder lägsta premien.

För en sådan bil så är det verkligen värt att lägga en timme på att ringa samtliga bolag då det lätt skiljer 5-10.000kr mellan bolagen. För oss med svenssonbilar så är det i regel någon eller några tusenlappar som skiljer mellan bolagen.

___
//Ulf
Jag betaler 8'/år hos IF (33år, bor i Lund(=ganska hög risk))
Dyrast när jag kollade runt tror jag var länsförsäkringar, över 24'.

Så det lönar sig VERKLIGEN att kolla runt.

/ Fredrik
Visa användare
35
Mr Z4
BMW Z4 3,0i -04
Kolla på www.insplanet.com......

Mvh Mr Z4
Har hittils hittat den billigaste försäkringen o det var på originalförsäkring 22000/helår! Tycker fortfarande att det är dubbelt så dyrt mot vad en m-roadster ligger på! Skall få svar av insplanet.com imorrn men tvivlar starkt på om dom kan hitta nåt som är rimligt!
Visa användare
35
Mr Z4
BMW Z4 3,0i -04
Kolla även på www.bilforsakringar.com

Mvh Mr Z4
su
47
supercharger
530 Touring -03
Hej,

Jag tror inte heller på insplanet. Har fått förslag från dem några gånger, men när jag ringt runt själv har jag fått bättre pris än vad insplanet redovisade.
35 år, Z3MR i Stockholm, priserna skillde mellan 11000/år till 40000/år, så visst lönar det sig allt att ringa runt.
/Supercharger

Z3
132
Z3MCoupé
Z3 M Coupé -00
Audi A4 AVANT 2.0T SportQuattro -06
Volvo XC60 D4 -17(tjänstebil)
Hej,

Köpte själv en Z3 M Coupé -00 för några veckor sedan. För mig fick det bli Länsförsäkringar med en årspremie på 13500:-. 30 år fyllda, boende 8 mil norr om huvudstaden.

Gratulerar mig själv till första inlägget i detta utomordentliga forum.

mvh
Andreas

Nybörjare på bakhjulsdrift.
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Bor i Nyköping och betalar ca 8000 helår på länsförsäkringar.
Är 35.

/PG
Z3
17
Z3M-power
Z3 M-roadster-97
518i -84
Åker z3 m-roadster..Cab.. bor i tranås. 34 år full bonus..
betalar 6518 kr helförsäkring med plus vilt .. helår..

HEJJA!!! Länsförsäkringar.. =Bäst

Peter

BMW M-power
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Z3M-power: Du har inte tänkt tanken att din z3 m-rodster..Cab har låg försäkring beronde på att du bor i tranås? Annars så skulle ju alla betala 6,5k om de hade l-försäkringar... Lycka till med viltet =)

Z MMM Coupe
Z3M- power:

har haft familj i Tranås tidigare. Spelar du golf har du säkerligen siktat mot vårt tidigare hus vid rangen där :)

Kanske såg du mig på storgatan i min tidigare roadster för några år sedan? Kan inte finnas många (några?) fler M roadsters i de trakterna?

M.

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
Z3Mcoupé: välkommen förresten.

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
Z3
17
Z3M-power
Z3 M-roadster-97
518i -84
Helt rätt.. beror ju priset på vart i landet man bor... är det någon som vill skriva... bilen på mig.. hihihihi ..

jepp spelar golf... 589 i handikapp och ruff rabat.!!
men har inte sett någon mer z-m. i trakterna.. flyttade till tranås för 2 år sedan..

Snart dax att ställa av Z.an.. Fy vad vinter kommer fort..

BMW M-power
Z3
132
Z3MCoupé
Z3 M Coupé -00
Audi A4 AVANT 2.0T SportQuattro -06
Volvo XC60 D4 -17(tjänstebil)
mbolo <---
Tack för välkomnandet.

OT: Hus vid rangen, är det Stigas gamla representationsvilla?

mvh
///Andreas
Nybörjare på bakhjulsdrift.
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Z3M-power: Man skulle ju spara ca 6000kr per år om bilen bodde i Tranås =((
Es
83
EstorilMroadster
BMW 420d xDrive M-sport -18
BMW 118d xDrive M-sport -17
Jag kollade på länsförsäkringars hemsida å fick fram 7428:- helår,bor i Västerås 33år. Inte så farligt tycker jag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.