|
|
|
|---|---|
|
Uppmärksammade idag att om ratten är vriden ett varv så kan man med avstängd motor rucka ratten fram och tillbaks ganska mycket utan att hjulen rubbas. Känns inte alls lika glappt när man har hjulen helt rakt... Något som känns igen? Ska det vara så? Glappt i stag eller måste det dras åt i någon "styrsnäcka" eller liknande? Märks inget glapp direkt när man kör.. Däremot har jag länge irriterat mig på att det kan "klonka till" när man kör upp för trottoarkanter - främst när man har hjulen något svängda. Har bytt kompletta styrstaget ut till hjulen och även pendelstagen utan någon förändring - onödiga kostnader (?). BMW har åter igen kollat om dom kan hitta vad som kan tänkas vara glappt, men har inte fått besked ännu.. ska dit och höra senare. Sist sa dom att allt var fast och fint dock... | |
|
Hej! Har för mig att Sean har en utförlig beskrivning hur man justerar detta irriterande glapp,då på styrsnäckan,såg lite pilligt ut men det funkar tydligen. ErikW,denna länkmästare bör kunna fixa fram lite länk. Mvh Dic. |
|
|
Den utförliga beskrivning är även jag intresserad av då min styrsnäcka också lider av glapp... Mvh / |
|
| Är inte styrsnäcka gammeldags? Har aldrig varit med om en volvo med servo som varit rattglapp... varför så vanligt på BMW? | |
| Med avstängd motor är BMWs styrsnäckor är glappare ju mer man vrider på ratten. Ev. justering av snäckan bör därför alltid göras med hjulen rakt fram, annars kommer den att kärva i detta läge. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.