|
|
|
|---|---|
|
Finns tonvis att läsa om detta men har inte hittat någon tydlig information. Har ingen möjlighet att just för stunden hissa upp bilen för att göra ett snurra-hjulet-test och vill inte heller ut och göra ringar. Om man lägger sig under bilen bakifrån sett sitter det en liten metallremsa, kanske 5-6cm lång. Bakom där står det ett artikelnummer, 1 210 233 om jag har kunnat tyda det där rätt. Någon som kan hjälpa mej tyda det? Kan man då klargöra att jag har en diffbroms? Vilken utväxling? Läste något om att det skulle stå ett S någonstans bak också på bromsade klumpar. Var ska det där S'et stå i så fall? Tacksam för svar! | |
|
Du har inte diffbroms. Det ska stå ett S framför nummret på den metallbricka du nämner. |
|
|
Misstänkte detta! :( Vad brukar ungefärligt begagnatpris för en diffbromsad klump ligga på om den är i skapligt skick? |
|
|
Dom kan väl kosta allt ifrån 1000-5000:- |
|
|
Idag när jag ändå hade bakänden upphissad testade jag att snurra på ena bakhjulet. Då snurrade även det andra hjulet åt samma håll samtidigt. Betyder det att jag har diffbroms på bilen? Eller kan det vara lite lurigt sätt att kontrollera det på? Eftersom jag inte har den där "S"-märkningen, kan man byta bara innanmätet så att säga? |
|
|
Om man vill byta till en bakaxel med diffbroms så behöver man bara byta bakaxelklumpen då axlarna är separata. Om nu det är samma axlar. Mvh // Rasmus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.