AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
690

baslåda 318i E36

Ra
8
RaaBiN
318i 1993
har baslåda men får ej in mycket bas i bilen.
har plockat bort bakre högtalare + lådorna under..samt borrat upp två nya hål i hatthyllan.
har ej armstöd bak.
har hyfsat bas nu sitter en 8" med inbyggt steg. räcker det eller bör jag ha mera?

blir det bättre om jag byter högtalare fram? sitter gamla BMW orginal nu från -93.

någon som har lite tips hur man får in lite sjysst bas + ljud?
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Bandpass, rör genom hatthyllan, saken är biff..

_______
/Chrille
åt vilket håll har du basen riktad?
Ra
8
RaaBiN
318i 1993
jag har basen riktad bakåt mot luckan d.v.s.
Ra
8
RaaBiN
318i 1993
crille hur lätt är det att borra upp då rå jobbigt ju
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Du får ju ingen mega bas från 1st 8"are men jag skulle först byta ut framsystemet mot ett så stort som får plats eller bygga om dörrsidorna så du får in 6.5"are åtminstonde och sen ett slutsteg på det.
re
169
reference
330daT -02
På hans bil är det lite gormit att göra bra kickpaneler till 6,5, visst det är det ju värt men satsa istället på ett bra 5,25 kit å ett bra steg till dom istället,

Dämpa oxå i orginalhålen.

Om du bygger en sluten/basreflex med 2 st 12" basar riktade bakåt i skuffen så kommer du ha ett hyfsat ljud. ;)

mvh anders
Go
59
Gonucku
BMW 328i Coupé -95
Hade dubbla mds 12:or i min skuff, blev så innåt helvete med bas att jag var tvungen att ta bort dem. Hade skruvat ner max på både steget och på stereon, men man var tvungen att ha hörselkåpor för att inte kola...:) Jävligt bra ljud, men tycker själv att det blev lite overkill. Ska satasa på dubbla 10:or nu istället tror jag....
Ra
8
RaaBiN
318i 1993
men om jag köper sjyssta högtalare fram....måste jag har slutsteg då eller?
eller går det att driva iaf??
baslådan har inbyggt steg
Gonucku hur hade du byggt?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.