|
|
|
|---|---|
|
Hej Nu har jag äntligen bokat en tid för en ditec lackkonservering. Har länge funderat på detta och läst en hel del om ämnet. Det ska bli mycket spännande att se resultatet. Jag tror att det är väl använda pengar även om min fru uttryckte: - VAFALLS? När jag berättade vad det kostade. Naturligtvis förklarade jag att kommande tvättar av bilen kommer att gå snabbare och ingen vaxning är nödvändig. Återkommer med resultat i nästa vecka. | |
|
Blir säkert ett lyft på 245:an. :-) ///Micke Touringklubben: Länk |
|
|
Ha-ha helt rätt, jag förväntar mig underverk! Recond firman ville verifiera skicket på bilens lack innan tid för konservering bokades. Enligt dem är det tydligen inte helt vanligt med en ditec behandling på en 245 från -84 som är rollad primer-grå!!! Dom ansåg att den gav ett litet matt intryck, några stenskott lyckades de även hitta på huven! |
|
|
Wallace den kanske blir så här blank Länk :) Mvh Danne -Never feel sorry for yourself.- |
|
|
Tänk vad glad frugan ska bli när hon får brumma till stormarknaden i sin 245:a i "nyskick". :-) ///Micke Touringklubben: Länk |
|
| Hur mycket får du pynta för behandlingen? Eller törs du inte skriva det här om din fru tjuvläser på forumet! | |
|
Problemet är att frugan vill inte synas i närheten av 245án, jag klandrar henne inte direkt. Själv är jag inom detta område prestigelös och ser en viss funktion som viktigt. Nu får ni inte missförstå mig, 525án är kanon och fyller en stor funktion men när det kommer till att ex. skotta in 200kg jord eller div. bygg material så blir jag litet tveksam....visst går det att göra men jag är nog lite för rädd om den för det. Å andra sidan kör jag sällan 525án men känner ett stort ansvar för den. Jag kan lova att det är en skön känsla att få köra BMW´n efter att ha kört 245 till jobbet en hel vecka.....jag brukar kalla det "nybilskänsla" Jag fick ett pris på 4.500:- för behandlingen, frugan har gett upp hoppet om alla bilar och deras kostnader. Men jag tror att hon kommer att uppskatta resultatet (på 525án). Mvh Johan |
|
|
Tror säkert du blir nöjd. Har själv tidigare lämnat in två bilar för behandling och ska snart beställa tid för min nya. Fick samma reaktion från min fru när jag nämnde priset (och då var det ändå lite friserat ;) men har märkt att hon börjat ge upp när det gäller bilar och dess kostnader... ___ //Ulf |
|
| Jag har precis haft min på Ditec och blev mkt nöjd men jag hade fått pris på 4000kr och när jag hämtade den så var det 4000kr+moms! Vem fan ger ett pris utan moms till en privatkund? Nåja han bjöd på rutbehandlingen iallefall(500kr). | |
|
Det pris som diskuteras är, och ska, ALLTID vara ett pris med moms. Du skulle kunna stått på dig...han hade varit tvungen att ta emot 4000:-. mvh Mats N |
|
| Han jag fick priset av hade skrivit 4000+moms i bokningen men han sa ej så till mig , dessutom var han ej där så det var mitt ord mot hans.Jag var dock mkt nöjd med resultatet och tänker fortsätta att vända mig till dom så jag vill inte bli känd som han som inte vill betala för sig men i framtiden skall jag begära pris inkl moms. | |
|
Hallå! Då var den Ditecad! Jag är klart imponerad, många repor försvann, djupet i lacken blev klart bättre, när man känner på lacken känns den "mjuk" Ställer man den bredvid en "vanlig" bil sticker den verkligen ut. Får vänta med att tvätta på 2 veckor, första tvätten bjuder dem på. Nu återstår att se hur länge det håller. Godkväll / Johan |
|
bustorp |
Wallace: Du skriver "många repor försvann". Kunde dom inte få bort alla repor? "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
|
Nja, några repor gick väl inte under kategori repor, var kanske lite mer än repor. Dessa få räknade jag inte med att få bort. Ska ta lite bilder och lägga upp inom kort. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.