|
|
|
|---|---|
| Hur mycket kan man överladda en E46 328i innan man måste byta till större bränsle-spridare, typ 0,3-0,4 Bar eller? | |
sise |
ja kanske 0,5 kanske mer? |
|
0,5 tror ja alldrig går, tror dom är ganska maxade redan orginal... Gissar på 0,2-0,3 _______ /Chrille |
|
| Vad spelar det för roll om man måste bytta spridare? kotar ju nästan inget alls.. om du ändå ska turbokonvertera den.. däreemot kan ditt alublock sägga hej.... | |
| Dom flesta kompressor-kit till 328i har ett laddtryck runt 0,4-0,6 Bar och då medföljer större bränsle-spridare, fast priset på kompressor-kiten är ju lite väl saftiga så jag funderar på att köpa en lös kompressor och sätta dit, därför undrar jag om nån därute vet hur mycket laddtryck man kan köra på med standard bränsle-spridare.... | |
svintoleffe |
0,5 är gränsenb i laddtryck annasr rykcer ditt alublock all fanders väg. Länk Bimmern MVH Leffe |
|
Svintoleffe: Vet du nån som skrotat ett block med 0.5 eller är det bara en gissning? ??? |
|
| har för mig att bmwandreas skrev på PPF forumet att en polare till han gjort det vid 0,5 | |
| Esstunings kompressor-kit till 328i har ett laddtryck på 8 PSI vilket ju blir 0,55 Bar och jag tror inte dom tillverkar ett kompressor-kit som ligger över- eller precis på gränsen av vad blocket klarar av, eftersom dom ju lämnar garanti på deras jobb, så om deras kit laddar 0,55 Bar så ligger nog gränsen av vad blocket klarar av runt 0,6-0,7 Bar... men min fråga står fortfarande kvar, alltså hur mkt kan man ladda med standard bränsle-spridare??? | |
| kan ju läst fel som sagt! hör med esstuning, dom borde ju veta | |
| har med hört att alubloket inte håller. bara att prova oh se vad som händer. | |
svintoleffe |
bmw andreas har själv skrivt att blocket inte håller gränsen är vid 0,5 i laddtryck Länk Bimmern MVH Leffe |
| Men alla ni som säger att gränsen ligger vid 0,5, hur förklarar ni att Esstunings kompressor-kit inte förstör blocket då??? | |
|
8psi är rätt nära 0.5 bar så det faller inom gränsen. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
| Skaffa en progresiv btr 1:1-4 då får du soppa till motorn som du kan köra med 0.35 0,40max i ladd. Men kolla gärna med en bred bandare för att ligga på säkra sidan. MVH T | |
| Tack... äntligen ett riktigt svar på min ursprungliga fråga ! | |
svintoleffe |
Elelr så klämmer du orginal btr kan du ochså göra. Länk Bimmern MVH Leffe |
| "Klämmer orginal" btr.... hur/vad gör/är detta, förklara??? | |
|
det är ju inte så bra om amn bara vill ha mer flöde vid laddtryck, där är en progresiv bättre. när man klämmer orginal så höjjs trycket över hela rigistret = kass tomgång troligtvis. mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.