|
|
|
|---|---|
|
Funderar på denna bil. Länk Kan det vara något för den pengen? | |
|
Jag vet ingen om bilen ifråga men för att vara en -98 så har den rullat mindre mil än medel E39:an och den är importerad för 3 månader sedan. Förklaringar att man måste sälja bilen pga villan tycker jag är skitsnack när det gäller bilar i denna prisklass. Jag förstår någon som kanske har en dyr entusiastbil bestämmer sig för att sälja denna för att köpa hus men 70' i hussammanhang. Ungefär som "MP3-spelare säljes pga bilköp" ___ //Ulf |
|
|
Vad jag ville säga med mitt första stycke ovan är att bilen mycket väl kan vara OK men att låga mil och nyimport bör kollas ännu noggrannare än vanligt. Om allt stämmer så är det ingen fel på priset. ___ //Ulf |
|
|
Ok, ska kolla upp den noggrannt. Ska ev. kolla på den i morgon. Har du något tips hur jag kollar "milen" /Boppo |
|
|
Gå in på närmsta BMW firma, så kan dom (för en mindre summa) ta fram info om ev. garantireperationer & vid vilket miltal dessa gjordes. Att mätarställningen är kollad är ingen garanti, det går numera att ändra miltalet både i instrumentet & ljusmodulen. Så försök att få fram så mycket historik som möjlig! |
|
|
Be BMW göra en sökning över garantijobb gjorda på bilen. Om sådan är gjorda så får du datum och miltal. Jämför med datum och miltal i serviceboken då servicar är gjorda. Har t ex bilen fått ett garantijobb utfört 990505 vid 3000 mil och det finns en service angiven i serviceboken 991010 vid 2400 mil så är boken inte äkta. Om du har möjlighet så är det vettigt att ringa till någon av BMW-verkstäderna som utförde service i Tyskland och kontrollera att bilen verkligen varit där och att mätarställningen var samma som är inskrivet i serviceboken. Säljaren kan ha en kopia på det tyska briefet och där kan du se de tyska ägarna. Slå en signal till någon och kolla att allt stämmer samt få lite mer info om bilen. Kolla även att serviceboken inte är tryckt senare än bilen är tillverkad... ___ //Ulf |
|
|
Boppo, kolla gärna upp 520:n. Jag tror det ligger minst en hund begraven i den bilen. Instämmer helt med Programmers första inlägg. /Johan |
|
|
Japp, verkar lite märkligt med milen. /boppo |
|
|
varför är det konstigt med milen ???? 1500 mil per år är väl rätt så normalt. Ett plus är ju att han vågar visa reg skylten blir vansinnigt irriterad när folk stryker över sina, så man inte kan kolla upp dem. Då har de verkligen något att dölja... Har en e-34 90:a som rullat 10500 mil så jag tycker att bilen ifråga gått långt. |
|
|
En bil med regnummer som börjar på X är sannolikt väldigt nyregistrerad. Köpte han bilen först och kom sedan helt plötsligt på att han skulle ha ett hus i stället? Det är inte trovärdigt i mina ögon. Leta vidare. Don't dream it, drive it |
|
|
Som Korak skriver så är det inget konstigt eller märkligt med milen men dom är utan tvekan lägre än genomsnittet på nyimporterade E39 (och nu pratar jag om verkliga mil). Självklart så finns det 98:or som rullat under 10000mil. Vad jag försöker säga är att en bil som är nyimporterad (maj/juni 2005), med reltivt låga mil och med en tveksam säljanledning tillsammans gör att man bör kontrollera bilen mycket väl. Allt kan som sagt vara ok och då är det bara att köpa. ___ //Ulf |
|
|
Han har ju villa i bakgrunden! =) tycker också det ligger en hund i kistan! men men man vet ju inte |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.